Dreamgeckos.com

Hemidactylus bowringii (waarschijnlijk)

Hemidactylus bowringii (waarschijnlijk)

Berichtdoor wvmarle » di 12 nov 2013, 18:47

Mijn gekko, bovenkant (kleurverschil door wel/niet flits gebruiken - kwaliteit is helaas niet echt geweldig maar hoop dat het duidelijk genoeg is):
Afbeelding
Afbeelding

Onderkant:
Afbeelding

Ik denk dat dit een Hemidactylus bowringii is, onwaarschijnlijke tweede optie Hemidactylus garnotii. Zou prettig zijn dit bevestigd te krijgen.
wvmarle

Naam: Voor & Achternaam

Re: Hemidactylus bowringii (waarschijnlijk)

Berichtdoor Tamara & Kevin » di 12 nov 2013, 19:14

Lijkt ons na een beetje speurwerk inderdaad ook H. bowringii te zijn.
Mooi beestje wel.
Tamara & Kevin
Global Moderator

Berichtdoor wvmarle » di 12 nov 2013, 19:32

Vind ik ook, mooi beestje, vooral die rijen witte puntjes. Bedankt voor naspeuren.

Het is de meest algemene in Hong Kong, hoewel ik vaker een huisgekko zie. Die is in deze hoek weer heel algemeen en we hebben ze ook in huis lopen.

Ik begrijp het wel een beetje, dat exotische, maar dan zie ik hier schildpadden in de winkel voor omgerekend honderden of wel duizenden Euro's, dan valt het begrip bij mij snel weg. Een standaard padje van 2-3 Euro is ook leuk. Ik zal ook wel eens gaan letten op wat gekko's doen hier.
wvmarle

Berichtdoor Tamara & Kevin » di 12 nov 2013, 19:56

We zijn zelf eigenlijk ook wel benieuwd wat er daar zoal op de markt is van gekko's en hoeveel de prijzen daar zijn.
Hangt er veel vanaf hoe zeldzaam een dier is wat de prijs bepaald, en het maakt de meer voorkomende dieren er inderdaad niets minder leuk op.
Al hebben we hier de indruk dat er in Azië soms inderdaad wel enorm hoge prijzen worden gevraagd, en dat ze ook er ook voor betaald worden.
Tamara & Kevin
Global Moderator

Berichtdoor wvmarle » wo 13 nov 2013, 03:17

tamara schreef:Al hebben we hier de indruk dat er in Azië soms inderdaad wel enorm hoge prijzen worden gevraagd, en dat ze ook er ook voor betaald worden.

Voor Hong Kong, even heel algemeen gesteld:
- gaat het om een bijzonder or raszuiver dier, is de prijs erg hoog (speciale soort, of bij honden/katten een raszuiver dier)
- gaat het om een algemeen dier, is de prijs laag (algemene soort, of bij honden/katten een mix ras).

Huisdieren zijn voor veel mensen een status symbool. Honden moeten dus raszuiver zijn, de dieren asiels hebben geen probleem om rasdieren kwijt te raken, maar een gemengd ras raken ze aan de straatstenen niet kwijt. Rashonden puppies gaan voor honderden of wel duizenden Euros.

Waterschildpadden zijn er al vanaf een 1 Euro voor een pasgeboren geelwang, roodwang of Chinese driekiel schildpad. Ik heb zelf zo'n driekiel, voor een 2-3 Euro gekocht toen die al iets groter was. Meer speciale soorten liggen in de winkel voor gigantische prijzen, ik heb prijzen van 10-30 duizend euro gezien voor volwassen schildpadden. Geen idee wat voor soort dat is.
wvmarle

Keer terug naar Identificeer deze gekko soort (niet voor Morphs)