Dreamgeckos.com

kleine nakweek, grote prooien...

verslagen en foto's van nakweek

kleine nakweek, grote prooien...

Berichtdoor Cindy » vr 17 jun 2011, 22:43

Misschien dat sommigen de foto's al hadden gezien, maar ik heb er sinds kort een nieuw nakweekje van C.elegans bij. Een piepklein diertje, wat ik derhalve ook een kleine maat krekel heb voorgeschoteld (stofkrekels) Ze at niet, en dus een maatje groter (maat 4) Nog steeds niet gegeten, dus met de pincet een krekel maat 6 aangeboden; direct weg!! Let wel; zo'n maatje 6 is de helft van mijn diertje!! Nu krijgt ze 2x daags een krekel maat 6 aangeboden en ze eet nu goed. Ik was altijd van de stelregel uitgegaan dat ze geen prooien mogen die groter is dan hun bek, maar in de praktijk blijkt dat toch wat genuanceerder te liggen. Een Amerikaanse kweker heeft hetzelfde ondervonden met een groot deel van zijn nakweekdieren. En ik vroeg me af of er meer mensen zijn op dit forum die bemerken dat kleine prooidieren die op het oog uitermate geschikt lijken voor het dier, geweigerd worden??
Groeten,
Cindy
Cindy

Re: kleine nakweek, grote prooien...

Berichtdoor Rob D'heu » za 18 jun 2011, 07:16

Het gebeurd idd dat sommige dieren liever wat grotere prooien eten , maar je hebt ook dieren die veel liever klein voer krijgen .
Bij de C. brevis merk ik hier geen verschil in die eten echt alles .
Afbeelding
Rob D'heu
Moderator

Re: kleine nakweek, grote prooien...

Berichtdoor SL-Gecko's » za 18 jun 2011, 10:36

Hier ook...ik ga altijd uit van de grote van hun hoofd,grotere krekels laten de gekko's toch meestal wel lopen,maar als ze een poging wagen,zouden ze er in kunnen stikken.
Afbeelding
Afbeelding
SL-Gecko's
Beheerder

Naam: Sander Leijdens

Keer terug naar Nakweek