Dreamgeckos.com

Voedsel Phelsuma Grandis.

Voedsel Phelsuma Grandis.

Berichtdoor Felereca » zo 21 jan 2018, 22:11

Ben sinds vandaag een trotse eigenaar van een nog kleine Phelsuma Grandis, zit al lekker in z'n mooie bak en loopt lekker rond.
Helaas is de informatie even allemaal te veel, vooral over voedsel zit nog niet helemaal goed.

Ik heb gelezen dat je krekels ''moet'' voeren, zijn er geen alternatieven want krekels maken natuurlijk aardig wat herrie en hij staat op een slaapkamer. is het misschien mogelijk om ze te voeren met een pincet of maken hele kleine krekels misschien nog geen geluid?

Heb al poedersupplementen in huis voor calcium zonder D3 omdat er een uvb t5 lamp bovenhangt, en mij werd dus aangeraden om poeder zonder D3 te nemen, is dit goed of moet ik toch over naar met D3? Ook heb ik vitaminepoeders waarmee ik het voedsel kan bepoederen.

Het verwarrende voor mij is nu vooral, wat en wanneer moet ik voeren, en hoevaak. Ook wil ik graag weten welke poeders ik wanneer moet gebruiken, klopt het dat vitamine 1x per week moet en de rest van de week calcium?

Wat zou ik kunnen geven kwa zoetigheid, ik heb bij de bestelling van het terrarium destijds cupjes gekregen met allemaal soorten smaken, maar neem aan dat daar totaal geen voeding in zit en dus alleen dient als snoepje.

Zouden sprinkhanen als alternatief voor krekels kunnen zijn, of zouden die niet zoveel voeding bevatten als krekels die ge-gutload zijn? of is dit ook mogelijk met sprinkhanen?

Sorry voor de vele vragen maar ik wil graag dat mijn gekko het goed heeft en wil hem dus een goed voederschema voordienen.
Alvast bedankt voor de aankomende reacties! :Mja

Groetjes,

Peter
Felereca

Naam: Voor & Achternaam

Keer terug naar Algemeen