Dreamgeckos.com

Phelsuma laticauda terrarium kopen.

Phelsuma laticauda terrarium kopen.

Berichtdoor Jaap23 » ma 15 jun 2015, 05:14

Hey iedereen,

Ik heb besloten om Phelsuma laticauda te gaan houden. Liefst 2 exemplaren, maar ik wil niet dat ze zouden gaan kweken vermits ik geen plaats heb om nog een 2de terrarium te kopen om eventueel die jongen dan weer te verzorgen. Kan ik dan 2 vrouwtjes bijeen zetten of 2 mannetjes misschien?

Ik zou ze gaan houden in een Exo Terra terrarium van 45x45x60cm (http://www.exo-terra.com/nl/products/na ... _small.php)
Nu twijfel ik nog ofdat ik deze terrarium 'leeg' op zen eigen zou kopen of als een set. Ze verkopen namelijk ook dat formaat in de:
'Habitat Kit Rain Forrest' (http://www.exo-terra.com/nl/products/ha ... forest.php)
'Habitat Kit Congo' (http://www.exo-terra.com/nl/products/ha ... _congo.php)
'Crested Geck Terrarium' (http://www.exo-terra.com/nl/products/cr ... rarium.php)

Die sets zijn wel mooi vind ik, maar ik weet niet of dat het allemaal wel relevant is wat er bij in zit?
Alvast bedankt voor jullie aandacht! Groetjes Jaap!
Jaap23

Naam: Voor & Achternaam

Re: Phelsuma laticauda terrarium kopen.

Berichtdoor Tamara & Kevin » vr 19 jun 2015, 10:14

Hey, Phelsuma's houd je best altijd apart of als koppel. 2 mannen of 2 vrouwen samen loopt gegarandeerd fout af.

Persoonlijk vinden we die kits hun geld niet waard want zoals je zelf al zegt zit er soms veel rommel in waar je dieren niet veel aan hebben.
De achterwanden die er in zitten zijn meestal wel veel mooier dan de standaard piepschuimen rotswand.
Tamara & Kevin
Global Moderator

Berichtdoor Jaap23 » vr 19 jun 2015, 17:04

Tamara & Kevin schreef:Hey, Phelsuma's houd je best altijd apart of als koppel. 2 mannen of 2 vrouwen samen loopt gegarandeerd fout af.

Persoonlijk vinden we die kits hun geld niet waard want zoals je zelf al zegt zit er soms veel rommel in waar je dieren niet veel aan hebben.
De achterwanden die er in zitten zijn meestal wel veel mooier dan de standaard piepschuimen rotswand.

Hey

Bedankt voor je reactie! Ik was ondertussen zelf al wel van plan om een 'lege' terrarium te kopen zen zelf verder in te richten, rustig aan.
Wat zijn de minimum maten terarrium voor 1 Phelsuma laticauda?

Groetjes!
Jaap23

Berichtdoor Tamara & Kevin » vr 19 jun 2015, 18:10

Voor 1 enkel dier moet 45-45-60 cm genoeg zijn maar voor een koppel zouden we toch richting 60-50-80 cm gaan.
Eigenlijk kan het voor Phelsuma's niet snel te groot zijn, ze zijn meestal heel actief en zullen elke cm die ze hebben ook zeker gebruiken. :)
Tamara & Kevin
Global Moderator

Berichtdoor Jaap23 » zo 21 jun 2015, 07:34

Tamara & Kevin schreef:Voor 1 enkel dier moet 45-45-60 cm genoeg zijn maar voor een koppel zouden we toch richting 60-50-80 cm gaan.
Eigenlijk kan het voor Phelsuma's niet snel te groot zijn, ze zijn meestal heel actief en zullen elke cm die ze hebben ook zeker gebruiken. :)

Hey, heb je verder misschien nog tips voor de watervoorziening/vochtigheid en voederbenodigheden of wat je ze best te eten geeft, verlichting en warmte?
Ik heb er al veel over gelezen op het internet, maar hier staat zoveel tegenstrijdig op.

Drinkbakje of niet, groot of klein? Veel sproeien of juist niet te veel? Doe je er goed aan om met zo'n fogger te werken of met zo'n dripper, watervalletje, beregeningsysteem,...?
Krekels eten geven, maar weelwormen wel of niet? Andere insecten en larven of wormen? Moeten ze best wél fruit hebben, dagelijks of tussendoor is een keertje en welk fruit dan?
Moet je ze ook zo van die potjes geven met een papje in waar ze dan aan kunnen likken?
En qua verlichting en verwarming, een lamparmatuur met 1 of 2 lampen en wat voor lampen dan juist? Is een warmte-mat of warmte-steen dan ook nog nodig?

Vele vragen, ik weet het :D Maar ik wil graag alles van de eerste keer juist aankopen en goed van start gaan!
Jaap23

Keer terug naar Algemeen