Dreamgeckos.com

Paludarium, welke dier?

Paludarium, welke dier?

Berichtdoor ali » di 13 okt 2015, 16:47

Hallo iedereen,

Ik ben bezig met het bouwen van een paludarium. Hij wordt 120 cm breed, 70cm hoog en 15cm tot 40cm diep.(de voorkant loopt schuin.) de onderste 30 cm word water en dat neemt dan een derde van het grondoppervlak in.
Het eigenlijke plan was om er een koppeltje anolissen in te doen maar omdat de hoogte uiteindelijk niet hoog genoeg is, moet ik nu iets anders zoeken.
Heeft iemand enig idee? Zelf dacht ik aan de luteopicturatus als is ie wel erg klein in zo'n grote bak... Mijn budget voor een dier is ong. 20 tot 30 euro per stuk.
Ik hoop dat julie ideeën hebben.

Groet. Alek
ali

Naam: Voor & Achternaam

Re: Paludarium, welke dier?

Berichtdoor Tamara & Kevin » di 13 okt 2015, 18:29

Mmm, gekko's en water dat is geen goede combinatie vrees ik, het zijn enorm slechte zwemmers en ze kunnen bij wijze van spreken al verdrinken in een iets te grote drinkbak.

Boomkikkers misschien, of salamanders?
Tamara & Kevin
Global Moderator

Berichtdoor ali » wo 14 okt 2015, 22:09

Ik ben van plan om veel takken jn het water te leggen zodat de gekko's er makkelijk uit kunnen zwemmen. Is dit voldoende denk je?
ali

Berichtdoor Tamara & Kevin » do 15 okt 2015, 17:05

Nee, zelfs dan is het risico nog steeds te groot, als ze eenmaal nat zijn hebben ze dikwijls ook geen grip meer enzo wat het klimmen heel lastig voor ze maakt...
Gekko's zijn echt niet gemaakt om in een paludarium te houden, net zoals kameleons trouwens omdat je dat in een ander topic vroeg.
Als je een gekko of een kameleon wil houden dan zal je toch echt voor een terrarium moeten kijken, en het paludarium voor dieren met behoefte aan een waterpartij overlaten, en dan kom je al snel bij kikkers of salamanders terecht, de meeste waterminnende hagedissen worden namelijk ook te groot voor jou bak vrees ik.
Tamara & Kevin
Global Moderator

Keer terug naar Algemeen