Dreamgeckos.com

Lampenvraagje

Lampenvraagje

Berichtdoor erik » do 12 nov 2015, 11:56

Ik heb een bak van 45x45x60 (exo-terra) met momenteel daarop een Arcadia UVB, Exo Terra Daytime Heatlamp en nog een rode warmtelamp die door een thermostaat wordt gestuurd als bijverwarming. Ik de bak zit een koppel Quadriocellata, maar ik heb begrepen dat deze verlichting daarvoor eigenlijk wat overkill is. Aangezien mijn UVB lamp meer dan een half jaar oud is, ben ik aan het kijken naar een vervanger Ik dacht daarvoor aan een Solar Raptor HID Flood lamp van 35 watt voor UVB en warmte, die ik dan nog wil combineren met een White Python Daylight LED strip die ik nog heb liggen van een andere bak.

Zou dit voldoende zijn voor deze dieren? Naar ik heb begrepen is voor de Quadrio's kamertemperatuur warm genoeg, zo lang het onder de spot maar 28+ wordt. Dat laatste valt met die 35w denk ik wel prima te doen, maar komt het qua UVB ook goed? Te weinig zal die lamp niet geven, maar kunnen ze ook te veel krijgen?
erik

Naam: Voor & Achternaam

Re: Lampenvraag

Berichtdoor Jorisse » do 10 maart 2016, 19:42

Ik denk dat een 35watt spot te warm gaat zijn. Ik heb op mijn Exoterra van 60x45x60 een spot van 25watt ( in een lampenkap op het gaas) en direct onder de spot wordt het 35 graden en koudste plekje in het terra is rond de 22. Grootste deel van gaas is wel bedekt met andere lampenkap .
Denk dat de uvb afgifte te hoog is, toch op 30cm afstand.
Voor zo ver ik weet toch.
Jorisse

Naam: Voor & Achternaam

Keer terug naar Algemeen