Dreamgeckos.com

Klemmeri dik

Klemmeri dik

Berichtdoor Thiqua » za 09 apr 2016, 19:23

Op dit moment is het vrouwtje weer "drachtig", ik kan in het lijf de twee eitjes zien zitten qua vorm. Echter ze is nu toch al een week zo dik, dat ik eigenlijk had verwacht dat ze de eitjes al had gelegd. Vorig jaar was ze regelmatig dik en dan werden de eitjes al snel gelegd. Nu lijkt het alsof het niet lukt. Ik zag gisteren en vandaag ook dat ze moeite heeft met klimmen alsof de linker achterpoot soms niet meer mee werkt. Wat kan het zijn ? De voeding, verlichting en supplementen zijn niet gewijzigd tov vorig jaar.
Kan het een vorm van verstopping zijn ? Of legnood ? Tips iemand ?
Thiqua

Naam: Ralf Thijssen

Re: Klemmeri dik

Berichtdoor Tamara & Kevin » zo 10 apr 2016, 07:58

Denk dat je best effe langs de dierenarts gaat voor een weeënopwekker oid , het klinkt alsof de eitjes misschien een zenuw ofzo blokkeren waardoor de poot niet goed meer functioneert.
Legnood zou ook kunnen, professionele medische hulp lijkt ons hier wel op z'n plaats...

Hoop dat je in een jaar tijd wel de UV lamp vervangen hebt?
Tamara & Kevin
Global Moderator

Naam: Voor & Achternaam

Berichtdoor Thiqua » zo 10 apr 2016, 13:46

Dank voor de info. Ken legnoog wel van vogels (heb ik ook) maar wist niet dat Klemmeri daar ook last van konden hebben. Die zenuw daar dacht ik ook aan omdat ze er niet de hele tijd last van heeft, soms zie ik er niks aan (zoals nu) en dan later weer wel. De UV lamp is van begin december, dus dat zou nog goed moeten zijn, dacht ik.
Ik heb vandaag wel voor de eerste keer gezien dat de op diverse plekken de staande bamboe stokken in kruipt (die ze normaal niet bezoekt) en een tijd blijft zitten. Daar werden vorig jaar de eitjes gelegd, misschien komt het dan nu toch goed, en anders morgen naar de dierenarts.
Bij vogels met legnood is het trouwens wel vaak zo dat de stress van het vangen hun juist vaak de das omdoet....
Thiqua

Berichtdoor Thiqua » wo 13 apr 2016, 19:18

Update: de eitjes zijn gelegd, het vrouwtje is weer als vanouds. Drukte om niks, lijkt het nu. Toch bedankt voor de tips !
Thiqua

Keer terug naar Algemeen