Dreamgeckos.com

Luipaardgekkos met ander soort gekkos combineren

Info over luipjes die niet onder een categorie vallen

Moderator: jootje41

Luipaardgekkos met ander soort gekkos combineren

Berichtdoor MisterCage » za 15 jul 2017, 12:31

Hai,

Ik ben in het bezit van 2 dames luipaardgekko's en 1 man luipaardgekko die in een apart terrarium zit. De dames zitten in een terrarium van 120*50*60 (L*H*B) wat dus meer dan groot genoeg is om meer gekkos te huisvestigen. De dames zijn allebei handtam en hebben lang met het mannetje in het terrarium gezeten en zijn ook sociaal naar elkaar en mensen toe (gaat op je hand zitten als je die in het terrarium neerlegt). De dames zijn al op leeftijd (7 en 8) terwijl het mannetje jong (1) is vandaar dat ik ze apart heb gezet. Mijn vraag is of iemand al ervaring\succes heeft gehad met een ander soort gekko te combineren met de luipaardgekko aangezien ik hierna een ander soort gekko wil hebben. Ik heb al op veel sites gelezen dat het afgeraden wordt maar ik ben benieuwd of er mensen zijn met ervaringen hiermee. Luipaardgekkos zijn nacht/schemer dieren dus een dagdier erbij lijkt mij geen goed idee omdat de ritmes dan door elkaar lopen. Ook zijn het woestijndieren dus zal het andere soort gekkos in eenzelfde soort habitat moeten verdragen. De ondergrond die ik gebruik is zand. Uiteraard wou ik de andere soort gekkos (als die erbij gaan) ook dames laten zijn. Ik heb ook nog een terrarium om de andere gekkos eerst te huisvestigen en ze langzaam aan elkaar kan laten wennen. Zelf zat ik te denken aan misschien dikstaartgekkos aangezien die ook in zand leven.

Alvast bedankt,
Xander
MisterCage

Naam: Voor & Achternaam

Keer terug naar Algemeen