Dreamgeckos.com

Alleen Meelwormen voeren 100% Geweldig !

Info over luipjes die niet onder een categorie vallen

Moderator: jootje41

Alleen Meelwormen voeren 100% Geweldig !

Berichtdoor DreamGeckos.com » wo 08 dec 2010, 19:47

ik voer al jaren alleen maar meelwormen en heb nog nooit problemen gehad mijn dieren zij niet te vet hebben een geweldige ei leg ratio en groeien geweldig de volgende kwekers voeren ALLEEN maar meelwormen! Ron Tremper, Hisss, Dreamgeckos en sinds een paar maanden ook JMG Reptile....

als jij je meelwormen goed gutload en goed voert zijn meelwormen net zo voedings vol als krekers , sterker nog ik voer helemaal geen krekels omdat krekels een hele nare eigenschap hebben , ze eten namalijk ALLES , hiermee bedoel ik het volgende :
je voert een gekko 5 krekels , hij of zij eet er 3 op , er blijven 2 over , deze lopen rond en hebben honger ( onthou ze eten alles ) nu zien ze een poepje deze eten ze op , de gekko heeft weer honger en eet de krekel en eet dus zijn eigen poep weer op wat weer kan leiden tot ziektes enz enz .. je snapt het punt.

ondanks dat meelwormen veel natuurlijke vijanden hebben zijn de zeer ongevoelig voor ziektes en parasieten ze hebben hier een grote weerstand tegen. het blijven natuurlijk dieren dus ook meelwormen kunnen parasieten krijgen al is dit wel heel zeldzaam
Meelwormen als hoofdvoer 100% ja.

Ik voer mijn meelwormen een Gutload die ik zelf heb gemaakt (DreamGutload), daarnaast heb ik een poeder dat ik ook zelf heb ontwikkeld (DreamDust) die ik in een plastic bakje er gewoon bij in zet ook bepoeder ik mijn meelwormen met dit zelfde poeder, de gutloading heeft ook dit poeder maar nog veel meer ingrediënten, mijn voer proces is als volgt:

Dag 1 haal de meelwormen uit de koelkast laat deze 2 uur opwarmen ( kamer temp ) na 2 uur ga ik ze zeven en gooi ik er de gutload in en schijven sinasappel er op , hoeveelheid is op gevoel niet teveel niet te weinig de volgende dag is voer dag in mijn geval is dit ongeveer 12 uur later

Dag 2: ik zeef de meelwormen het over gebleven gutload gebruik ik gewoon weer ( de meelwormen hebben nu nog praktisch niet gepoept in deze tijd omdat het gutload nog niet verwerkt is )
na het zeven bepoeder ik de meelwormen met het poeder en voer ik ze aan de gekkos , daarnaast zet ik een bakje poeder in de bak bij de gekkos ( dit staat er altijd in 24 uur per dag 7 dagen per week , als het poeder op is vul ik het weer)
dit werkt geweldig voor mij ,

Mvg
Richard
http://www.dreamgeckos.com
Afbeelding
DreamGeckos.com
Beheerder

Re: Alleen Meelwormen voeren 100% Geweldig !

Berichtdoor Jefta » di 14 dec 2010, 08:58

Ik zou ook graag mijn gekko als hoofdvoer meelwormen willen voeren, maar tot nog toe heeft ze er niet echt trek in.
Aangezien ze nu nog redelijk wat te licht is (14 gram / 16 weken) durf ik het nu nog niet aan om haar alleen meelwormen te laten eten.
Ze eet nu krekels wasmotten en er staat altijd een bakje met meelwormen en volgens mij eet ze hier ook heel af en toe van.

Mijn vriendin is absoluut geen fan van de krekels dus die zou ook heel blij zijn wanneer die er niet (of bijna nooit) meer zijn.
Oh en als ik m'n meelwormen in de koelkast zou willen bewaren moet ik denk ik een extra koelkast aanschaffen want anders wordt m'n vriendin gek :D

......
Laatst bijgewerkt door Anonymous op di 14 dec 2010, 09:01, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: Gelieve voor de "Vraag" nieuw topic te starten. B.v.d.
Luipaardgekko 1.0.0
Jefta

Berichtdoor DreamGeckos.com » di 14 dec 2010, 14:29

Gewoon omzetten , als ze honger heeft pakt ze het echt wel , daar hoe jij je geen zorgen om te maken , trust me ;)
Afbeelding
DreamGeckos.com
Beheerder

Berichtdoor Alathariel » di 14 dec 2010, 14:38

Wij zijn in oktober begonnen met luipjes, krekels en meelwormen aangeschaft, en vervolgens zijn de luipjes in november in winterrust gegaan (er was ons verteld dat ze dat niet zouden doen omdat ze nog jong zijn, dus daar hadden we helemaal niet op gerekend). Alle krekels zijn inmiddels wel dood, en daar ben ik ontzettend blij mee, irritante dingen :P . Ik zou het dus ook wel heel ideaal vinden als luipjes idd alleen op meelwormen gehouden kunnen worden. Maarja, dat kan ik de komende maanden dus niet testen.

Wat kunnen we trouwens het beste doen met de bak meelwormen die we nu nog hebben staan? Ze voeren/gutloaden heeft geen zin, want ze worden niet gegeten. Het enige wat er nu gebeurt is dat ze aan de lopende band verpoppen en doodgaan. Denk dat ik ze maar aan m'n ratten ga voeren. Anders kunnen we ze denk ik weggooien.
Alathariel

Berichtdoor DreamGeckos.com » di 14 dec 2010, 14:56

weg gooien ? ;)
Afbeelding
DreamGeckos.com
Beheerder

Berichtdoor Meursie » di 14 dec 2010, 15:04

Ik voer hier vooral halfwas sprinkhanen om de dag 2 per gekko. En meelwormen staan gewoon 24/7 ter beschikking in ter./curvers.
Krekels heb ik ook een hekel aan in het terrarium verstoppen ze zich meteen. Als ze ontsnappen en ze zitten in je huis zit je met dat irritante getjilp.
Meursie

Berichtdoor Tris-a » di 14 dec 2010, 20:00

Richard kan je ook een wonder middel uitvinden dat mijn gekko meelwormen gaat eten.
Dan koop ik het meteen :D.
Gekko dust moet ik ook maar eens gaan aanschaffen.
Maar ga binnen kort een nieuwe camera kopen.
Dus zit er voorlopig nog niet in.
1.0.0. Rhacodactylus ciliatus
Tris-a

Berichtdoor DreamGeckos.com » di 14 dec 2010, 20:01

heb ik wel ... vitamine C helpt vaak heel erg goed..
Afbeelding
DreamGeckos.com
Beheerder

Berichtdoor Tris-a » di 14 dec 2010, 20:05

oke en hoe voer je dat?
D.m.V sinaaspappel.?
Ga denk ik morgen weer meelwormen halen.
En dan koop ik ook sniaasappel.
1.0.0. Rhacodactylus ciliatus
Tris-a

Berichtdoor DreamGeckos.com » di 14 dec 2010, 20:07

nee door vit C poeder te halen bij een Dieren arts.
Afbeelding
DreamGeckos.com
Beheerder

Volgende

Keer terug naar Algemeen