Dreamgeckos.com

Alleen Meelwormen voeren 100% Geweldig !

Info over luipjes die niet onder een categorie vallen

Moderator: jootje41

Re: Alleen Meelwormen voeren 100% Geweldig !

Berichtdoor Dark » wo 05 jan 2011, 15:23

ja dat snap ik.
maar ik kon er ff niet bij komen.
dit omdat er vaak maar info staat bij een meting :P

maar dit is 1 test ?
en hoe is deze uitgevoerd ?
Dark

Berichtdoor DreamGeckos.com » wo 05 jan 2011, 16:51

Phalanx schreef:
dark schreef:- Hoe groot was de krekel/meelworm.
- Hoe zwaar was de krekel/meelworm.
- Wat zijn de berekeningen.

Deze vragen dienen er helemaal niet toe gezien het over percentages gaat. Een aandeel van 6,25% is hetzelfde op 1 gram of 100 gram. Het blijf 6,25%
Het gewicht van de geteste voedseldieren doet er om dezelfde reden helemaal niks toe.

vb: het menselijk lichaam heeft op de leeftijd van 30jaar ongeveer 70% water. Als je 100 kg weegt, dan heb je ongeveer 70kg water. Weeg je 50kg, dan is dat ongeveer 35kg. Maar de verhouding blijft hetzelfde en is ongeveer 70%

Ik heb enkel relevante waarden gepost mbt de parameters die belangrijk zijn.

Verder blijf ik nog altijd op mijn honger zitten waarom enkel meelwormen zo goed zouden zijn. Je kan het wel beweren maar ik heb tot nogtoe van al deze beweringen geen enkel onderbouwd argument gezien. waar blijven ze? Als je dergelijke zaken insinueert moet je ze ook kunnen onderbouwen.

ok Sam , ik zal mijn 'insinuaties eens even heel helder neerzetten'

Alles wat ik over meelwormen zech komt uit REAL live senario's of te wel ervaring met het product, ik kweek nu 14 jaar luipaardgekkos , ik heb zon 600 + luipaardgekkos en voer deze ALLEMAAL meelwormen , mijn dieren zijn A: niet te vet , B: zeer goed op gewicht , C: leven lang D: hebben een goede groei snelheid.

dit alles is geconstateerd op meer dan 2000 + nakweek dieren en volwassen dieren , daarnaast hebben we een test gedaan ( Ron tremper , JMG , ik , enz ) in een biopsie van meerdere luipaardgekkos om te kijken of het "door bepaalde mensen geclaimde vet ophoping in de lever en omgeving plaatsvond 'ook dit is pertinent niet waar.

begrijp me niet verkeerd afwisseling is goed , heel goed zelfs maar soms kan het nadelen hebben als je niet precies de regels volgt en je dieren niet goed gutload, / een plaats geef waar de voedseldieren kunnen eten / verstoppen zodat ze je dieren niet blijven stressen of misschien zelfs aanvreten.

die waarden zeggen mij eigenlijk vrij weinig dit is waarom , :

de waarden zijn niet vergeleken met Nartuurlijke voeding van de gekkos ( a wild voer ) , het vet percentage is niet schrikbarend hoog als je het vergelijkt met andere voedseldieren, daarnaast zou ik wel willen weten in hoeveel tests dit er is uit gekomen , en van hoeveel leveranciers van voederdieren want ook DAAR zit heel veel verschil ...

Maw , mijn 'Geïnsinueerde claims 'zijn gebaseerd op tests die in het veld gedaan zijn ( dus in de kwekerijen ) daar komt onze data weg en ik blijf er bij dat meelwormen een geweldig zijn.
Afbeelding
DreamGeckos.com
Beheerder

Berichtdoor Phalanx » wo 05 jan 2011, 18:44

Alles wat ik over meelwormen zech komt uit REAL live senario's of te wel ervaring met het product, ik kweek nu 14 jaar luipaardgekkos , ik heb zon 600 + luipaardgekkos en voer deze ALLEMAAL meelwormen , mijn dieren zijn A: niet te vet , B: zeer goed op gewicht , C: leven lang D: hebben een goede groei snelheid.

Richard, de ervaring die jij hebt met meelwormen, hebben anderen dan weer met krekels, kakkerlakken,... Je bent niet de enige met een groter aantal dieren. Wat je hier aanhaalt onderbouwd opnieuw niks van wat je zegt.

dit alles is geconstateerd op meer dan 2000 + nakweek dieren en volwassen dieren , daarnaast hebben we een test gedaan ( Ron tremper , JMG , ik , enz ) in een biopsie van meerdere luipaardgekkos om te kijken of het "door bepaalde mensen geclaimde vet ophoping in de lever en omgeving plaatsvond 'ook dit is pertinent niet waar.

De testresultaten daarentegen zouden dan wel weer nuttig kunnen zijn. Dus posten maar die handel! Kunnen we meteen de waarden gaan vergelijken.

de waarden zijn niet vergeleken met Nartuurlijke voeding van de gekkos ( a wild voer ) , het vet percentage is niet schrikbarend hoog als je het vergelijkt met andere voedseldieren, daarnaast zou ik wel willen weten in hoeveel tests dit er is uit gekomen , en van hoeveel leveranciers van voederdieren want ook DAAR zit heel veel verschil ...
Maw , mijn 'Geïnsinueerde claims 'zijn gebaseerd op tests die in het veld gedaan zijn ( dus in de kwekerijen ) daar komt onze data weg en ik blijf er bij dat meelwormen een geweldig zijn.

Vetpercentage niet schrikbarend hoog? Nogthans het allerhoogste van alle voedseldieren (met uitzondering van morio's en wasmotten) Wat luipaardgekko's in het wild voorgeschoteld krijgen bevat tot 3x minder vetstoffen.
ivm de tests: deze zijn uitgevoerd op de universiteit Gent door 2 professoren in exotische diersoorten. Voedseldieren kwamen van verschillende leveranciers om de tests representatief te maken. Tevens is er een onderscheid gemaakt tussen gegutloade insecten en niet gegutloade insecten. Een van de belangrijkste parameters: calcium/fosfor gehalte werd hierdoor niet wezenlijk beïnvloedt.
Afbeelding

E. Macularius - H. Caudicinctus - H. Fasciata - U. Milli
Phalanx

Berichtdoor laurens,v » di 11 jan 2011, 21:25

2 luipjes van mij zijn dol op wormpjes !!! :-)
andere minder.
laurens,v

Berichtdoor high red » do 20 jan 2011, 23:07

ik wou meelwormen kopen in onze reptielen winkel ( waar ik vaste klant ben ), hij zei mij deze niet te voederen omdat ze kunnen door de maagwand vreten van de luipjes ?!
hij bood mij daarna moriowormen aan die veeeel groter zijn ?!

ik moet zeggen , normaal koop ik daar een grote doos met wasmotlarven voor 16 euro
en die meelwormen kosten maar 2 euro
ik weet niet wat ik hier moet van denken maar dit draait hier volgens mij puur om zaken
"is mss bang dat ik zn dure larven niet meer zal kopen " ?!
4.1.3 Phelsuma madagascar grandis
3.5.0 luipaardgekko's
high red

Berichtdoor laurens,v » vr 21 jan 2011, 00:42

meelwormen kunnen geen kwaad voor je gekko :Ajoh
waar is die winkel .? :-)
laurens,v

Berichtdoor Rob D'heu » vr 21 jan 2011, 10:23

Kijk overigens wel uit met wasmotlarven , ze zijn vet en de dieren kunnen er verslaafd aan geraken .
Afbeelding
Rob D'heu
Moderator

Berichtdoor Daniel » vr 21 jan 2011, 19:34

Rob D'heu schreef:Kijk overigens wel uit met wasmotlarven , ze zijn vet en de dieren kunnen er verslaafd aan geraken .

Idd het is net drugs :$
Groeten Daniel

Like mijn FB-pagina en blijf op de hoogte;
http://www.facebook.com/BigdReptiles
Daniel

Berichtdoor high red » zo 23 jan 2011, 18:53

Rob D'heu schreef:Kijk overigens wel uit met wasmotlarven , ze zijn vet en de dieren kunnen er verslaafd aan geraken .

hehehe ... had ik ook al snel ondervonden
ze worden gek als ze nog maar zien dat ik in terra ernaast wasmotlarven aant voeren ben ...
nu geef ik dit enkel als aanvullende voeders ... max 1 larve in de week of als het vrouwtje een legsel heeft durf ik wel eens meer geven om op krachten te komen :Mja
4.1.3 Phelsuma madagascar grandis
3.5.0 luipaardgekko's
high red

Berichtdoor MarcoG » ma 24 jan 2011, 12:39

DreamGeckos.com schreef:Alles wat ik over meelwormen zech komt uit REAL live senario's of te wel ervaring met het product, ik kweek nu 14 jaar luipaardgekkos , ik heb zon 600 + luipaardgekkos en voer deze ALLEMAAL meelwormen , mijn dieren zijn A: niet te vet , B: zeer goed op gewicht , C: leven lang D: hebben een goede groei snelheid.
dit alles is geconstateerd op meer dan 2000 + nakweek dieren en volwassen dieren

Even mijn gedachten hier neer pennen hoor.

Als je deze ervaring hebt en het werkt is dat natuurlijk top.
Alleen is het geen directe reden om te beweren dat het beter is dan...

Wat een optie zou kunnen zijn is;
Van de volgende nakweek die jij of een andere kweker heeft een testje uitvoeren.

Stel dat je 100 dieren nakweek krijgt.
50 zet je alleen op meelwormen.
50 op krekels, pissebedden en andere insecten.

Uvlamp, licht tijd, warmte, vochtigheid ect allemaal het zelfde.

Meet de dieren qua gewicht en lengte elke week op. Op den duur moet je ze verkopen, maar dan zou je al verschil kunnen zien.
Je zou er van elke groep 3 of 5 stuks kunnen aan houden en door blijven voeren tot de leeftijd van 1 jaar.
Zie je dan een duidelijk verschil in gewicht, lengte, kleur, gezondheid of gedrag?

Mocht er dan een duidelijk antwoord uitkomen; klaar.
Zo niet kun je zelfs een stap verder gaan; autopsie.
dit betekend alleen dat de geselecteerde dieren niet ouder worden dan 1 jaar, wat misschien wat sneu is voor de diertjes.

Pas dan kun je zeggen; uit ervaring heb ik duidelijke verschillen gezien.

Hoop dat het een beetje duidelijk is.

Grz, M
Even if you fall on your face, you're still moving forward.
0.0.1 Trioceros bitaeniatus (Leon)
0.4.0 Lepidodactylus lugubris
2.3.0 Peruphasma schultei (PSG 270)

Collectie dvd's
MarcoG

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen