Dreamgeckos.com

Alleen Meelwormen voeren 100% Geweldig !

Info over luipjes die niet onder een categorie vallen

Moderator: jootje41

Re: Alleen Meelwormen voeren 100% Geweldig !

Berichtdoor Robert » vr 28 jan 2011, 19:00

Is er iets bekend over de maaginhoud van een meelworm? uit ervaringen is gebleken dat een kakkerlak het beste is te gutloaden want deze heeft verhoudingsgewijs een grote maaginhoud dus daar kunnen veel goede dingen. In de kameleonwereld wordt afgeraden meelwormen te geven i.v.m. doorvreten. En zeker gevarieerd eten te geven. Want mensen laten we eerlijk blijven het is het goedkoopste voer maar zeker niet het beste. Dus zou ik zeggen van alles wat en gebruik een wasmotlarve als een snoepje en zeker niet als voer. BTW dit zeg ik als kameleonhouder, maar lijkt mij niet echt heel veel verschil in te moeten zitten.
Gr. Robert
Robert

Berichtdoor Daniel » vr 28 jan 2011, 19:10

Robert schreef:Is er iets bekend over de maaginhoud van een meelworm? uit ervaringen is gebleken dat een kakkerlak het beste is te gutloaden want deze heeft verhoudingsgewijs een grote maaginhoud dus daar kunnen veel goede dingen. In de kameleonwereld wordt afgeraden meelwormen te geven i.v.m. doorvreten. En zeker gevarieerd eten te geven. Want mensen laten we eerlijk blijven het is het goedkoopste voer maar zeker niet het beste. Dus zou ik zeggen van alles wat en gebruik een wasmotlarve als een snoepje en zeker niet als voer. BTW dit zeg ik als kameleonhouder, maar lijkt mij niet echt heel veel verschil in te moeten zitten.
Gr. Robert

Idd maar kakkerlakken hoeven ook niet duur te zijn!Ik kweek ze gewoon zelf en het gaat als een speer :Cool
Groeten Daniel

Like mijn FB-pagina en blijf op de hoogte;
http://www.facebook.com/BigdReptiles
Daniel

Berichtdoor laurens,v » vr 28 jan 2011, 20:13

zijn moriowormen ook goed voor aan luipaardgekko's te geven?
aangezien ik heb gehoord dat ze moeilijk te verteren zijn.
laurens,v

Berichtdoor Phalanx » vr 28 jan 2011, 23:36

laurens, lees het volledige topic eens. Moriowormen zijn vrij moeilijk te verteren en bevatten nog 50% meer vet dan meelwormen.
Afbeelding

E. Macularius - H. Caudicinctus - H. Fasciata - U. Milli
Phalanx

Berichtdoor Rob D'heu » di 22 maart 2011, 09:11

Afbeelding
Rob D'heu
Moderator

Berichtdoor Bassie » di 22 maart 2011, 17:15

Dit begint wel een heel lange discussie te worden, en ik moet toegeven dat ik niet alle posts heb gelezen, maar mijn luipaards eten echt geen meelwormen. Volgens mij verhongeren ze zich nog liever.

gr. Bassie
Bassie

Berichtdoor SL-Gecko's » di 22 maart 2011, 17:29

Bassie schreef:Dit begint wel een heel lange discussie te worden, en ik moet toegeven dat ik niet alle posts heb gelezen, maar mijn luipaards eten echt geen meelwormen. Volgens mij verhongeren ze zich nog liever.

gr. Bassie

gesprek was al lang niet meer actief,maar Rob heeft een lijstje gevonden waar de voedselwaarde opstaan van veel voedseldieren,dus daarom heeft hij hier alsnog een bericht geplaatst....maar vind ondertusse ook wel dat er een slotje op kan,Rob heeft daar een mooie punt achter gezet.
Afbeelding
Afbeelding
SL-Gecko's
Beheerder

Naam: Sander Leijdens

Vorige

Keer terug naar Algemeen