Dreamgeckos.com

Snow raptor wel of geen patroon hier is het antwoord.

Info over luipjes die niet onder een categorie vallen

Moderator: jootje41

Snow raptor wel of geen patroon hier is het antwoord.

Berichtdoor DreamGeckos.com » wo 08 dec 2010, 20:06

Het geen mij is opgevallen is dat een Perfecte ( naja perfect niets is perfect ) Raptor x Raptor mij een zelfde jong geeft ( dus een mooie raptor ) na dat ik een Pure super snow met mijn raptors heb gekruist ( en ja hij is puur omdat ik hem zelf heb gekweekt van scratch en het getest ) dus snow het raptors heb gekregen. deze heb ik gekruist met verschillende raptors hetgeen mij een aantal snow raptors gaf nu viel mij op dat het snow gen de raptor patternless stripe totaal domineerd ( dus gewoonweg niet meer laat zien en een patroon zich ontwikkeld ) ik denk dus dat het niet zo zeer aan de Raptor genetica ligt maar aan de snow genitica die gewoonweg sterker is en de patternless stripe naar de achtergrond heen drukt,

ik heb hier aardig wat dieren van jmg over de vloer gehad waaronder veel snow raptors en ik heb dit venomeen met hem besproken ook hij is er van overtuigd dat de snow genetica alles overruled ( het beste kun je dat zien bij de super snows omdat daar practisch alleen snow patronen omhoog komen ( denk bijv aan super snow en super snow tremper ) bijde zijn altijd wit met stippen de 1 heeft bruine stippen de ander zwarte , het maakt niet uit hoe veel 'kleur " de snow versie heeft de super form is altijd hetzelfde ( naja betrekkelijk hetzelfde )

Dus om een echte snow raptor te kweken die echt geen patroon heeft moeten we helemaal terug gaan naar het snow gen , en dat is gewoonweg onmogenlijk tenzij er een nieuw snow gen gevonden word wat er alleen voor zorgt dat een dier lichter / witter word en iet met de patroonen in 'gevecht gaat '

Mvg
Richard
Afbeelding
DreamGeckos.com
Beheerder

Re: Snow raptor wel of geen patroon hier is het andwoord.

Berichtdoor martindegekko » ma 13 dec 2010, 14:34

dankjewe voor de uitleg,

Is dit ook een beetje na Hamm, waar wij en edwin een discussie hebben gehad? haha!

Martin,
martindegekko

Re: Snow raptor wel of geen patroon hier is het antwoord.

Berichtdoor DreamGeckos.com » ma 13 dec 2010, 14:40

Nee dit was naar aanleiding van een discussie die in het verleden is geweest op een ander forum ;)
Afbeelding
DreamGeckos.com
Beheerder

Berichtdoor martindegekko » ma 13 dec 2010, 14:44

ah oké!

tis best mooie forum richard, knap werk! ook de andere mods natuurlijker!
martindegekko

Berichtdoor DreamGeckos.com » ma 13 dec 2010, 14:46

Dankt je Martin , als je tips hebt horen we die graag.
Afbeelding
DreamGeckos.com
Beheerder

Berichtdoor w-reptiles » ma 20 dec 2010, 19:43

das idd wel raar ja... zie je wel dat ze een jungle patroon hebben(of gwn afwijkend dan normaal)? die ik bij jou heb gehaald heeft idd ook aalleen op dr staart een ''stripe'' patroon.
Als je er een gwne RAPTOR opzet, komen er dan ook weer gewone RAPTORs uit of tremper eclipsen??
w-reptiles

Berichtdoor DreamGeckos.com » ma 20 dec 2010, 20:18

w-reptiles schreef:das idd wel raar ja... zie je wel dat ze een jungle patroon hebben(of gwn afwijkend dan normaal)? die ik bij jou heb gehaald heeft idd ook aalleen op dr staart een ''stripe'' patroon.
Als je er een gwne RAPTOR opzet, komen er dan ook weer gewone RAPTORs uit of tremper eclipsen??

de raptors die uit uit komen kunnen net zo goed weer hele patroonloze raptors uit komen :)
Afbeelding
DreamGeckos.com
Beheerder

Berichtdoor w-reptiles » ma 20 dec 2010, 20:21

en de snow raptors daar weer uit? hebben die nog wel patroon, maar dan wel minder als de snow raptor ouder? :P
w-reptiles

Berichtdoor DreamGeckos.com » ma 20 dec 2010, 21:33

weer het zelfde verhaal ook deze kunnen patroon hebben ( dit komt door het snow gen )
Afbeelding
DreamGeckos.com
Beheerder

Keer terug naar Algemeen