Dreamgeckos.com

winterslaap winterrust

Info over luipjes die niet onder een categorie vallen

Moderator: jootje41

winterslaap winterrust

Berichtdoor madsurfer » ma 21 dec 2015, 20:38

Hoi allemaal,

ik ben al heel lang niet meer op het forum geweest, maar toch even een berichtje en een vraag.

heb twee gekkos van Jootje (Stompie en Kaartje, zie ook foto)

Afbeelding

nu heb ik een aantal fora doorgezocht op winterslaap/rust, maar nu gaat het toch niet helemaal goed volgens mij....
wat ik heb gedaan:
- gelezen dat winterrust november/december ergens kan/moet
- langzaam de temperatuur in de bak verlaagd (naar nu 26graden) en de tijd dat de lamp aan is verkort (naar 9 uur)

beide gekkos gingen toen precies doen waar ik op hoopte, verstopte zich allebei en kwamen niet meer tevoorschijn (stompie heeft zelfs haar verstopplaats dichtgegraven) maar kaartje kwam na een dikke week ineens weer tevoorschijn.... ik had er wel voor gezorgd dat er 1 of 2 sprinkhanen in de bak waren en water en nadat ze een sprinkhaan had gegrepen verdween ze weer. nu komt ze alleen wel weer om de 2 dagen tevoorschijn....

stompie is niet meer te zien... heb haar een paar dagen geleden nog wel een keer horen graven

nu zit ik met een dilemma.... (ik heb de ruimte niet om ze apart te zetten)

- laat ik de temperatuur laag?
of
- laat ik weer langzaam de temperatuur oplopen?

alvast bedankt!
madsurfer

Naam: Voor & Achternaam

Re: winterslaap winterrust

Berichtdoor GeWoonErikZz » ma 28 dec 2015, 21:11

Ik zelf probeer de temperatuur overdag op zo 28 graden te houden
en iedere gekko is weer anders ik zie ze nu al bijna 2 weken niet meer in de kleine bak (ook in de rust hier)
maar de sprinkhanen worden wel gegeten ze eten alleen minder in de rust en worden ook minder actief.
ik zou wel wat meer voedsel aan bieden bijvoorbeeld 7 a 10 sprinkhanen zoiets en zo even laten maar wel in de gaten houden.
GeWoonErikZz

Naam: Voor & Achternaam

Keer terug naar Algemeen