Dreamgeckos.com

Williamsi eitjes

verslagen en foto's van nakweek

Williamsi eitjes

Berichtdoor Milo T » wo 23 mei 2012, 18:14

Had pas 4 dagen geleden een vrouwtje gekocht, waarvan ik eerst niet 100% zeker was dat het een vrouw was. Maar ik wel een vermoeden dat ze eitjes droeg en ja hoor vind ik vandaag m'n 1e 2 Williamsi eitjes!! Hopen dat ze uitkomen, want het zijn haar 1e eitjes en ze zitten op de rand van de achterwand. Kan ze dus niet incuberen of afdekken en daarboven op is het daar ook het minst vochtig van het hok... Maarja natuurlijk wel heel blij.
Milo T

Williamsi eitjes

Berichtdoor GeRu Reptiles » wo 23 mei 2012, 18:21

Dat is dan weer heel leuk! Goed in de gaten houden. Wij vangen regelmatig een jong uit het terrarium van de ouderdieren.

GeRu Reptiles
Afbeelding
GeRu Reptiles

Re: Williamsi eitjes

Berichtdoor Milo T » wo 23 mei 2012, 18:31

Ja, ga ik zeker doen. M'n man (die ik al eerder had) is ook wel nieuwschirig naar die eitjes, hopelijk gaat hij er niet mee prutsen en laat ie de vrouw een dagje met rust, ik ga de dieren er denk ik even uithalen, de boven kant van het terrarium eraf halen en ze dr toch maar voorzichtig uithalen en in een krekelbakje doen.
Milo T

Berichtdoor nandooo » wo 23 mei 2012, 19:12

Milo T schreef:Had pas 4 dagen geleden een vrouwtje gekocht, waarvan ik eerst niet 100% zeker was dat het een vrouw was. Maar ik wel een vermoeden dat ze eitjes droeg en ja hoor vind ik vandaag m'n 1e 2 Williamsi eitjes!! Hopen dat ze uitkomen, want het zijn haar 1e eitjes en ze zitten op de rand van de achterwand. Kan ze dus niet incuberen of afdekken en daarboven op is het daar ook het minst vochtig van het hok... Maarja natuurlijk wel heel blij.

super voor je!! ben benieuwd of er wat uitkomt :)
en nu zijn je twijfels over of het een koppeltje was ook meteen weg :Mja
nandooo

Berichtdoor roger » wo 23 mei 2012, 19:21

Gefeliciteerd met de eitjes.

Als ik je een levensbelangrijke tip mag geven wbt. Williamsi eitjes:::: NIET AANKOMEN OF PROBEREN LOS TE MAKEN. Ik weet 100% zeker dat ze je dan kapot gaan.

De lagere luchtvochtigheid is geen probleem gezien het hardschalige eitjes zijn.

Pas op met sproeien, zodat je ze niet direct nat sproeit. Daar kunnen ze ook niet tegn.

Het moet toch wel op 1 of andere manier mogelijk zijn om ze af te dekken. Belangrijk daarbij is dat het materiaal waarmee je dat doet lucht doorlaat. Ideaal hiervoor zijn bijvoorbeeld theezeefjes.

Gr. roger
2.3 Strophurus Ciliaris
1.3 Strophurus Taenicauda
1.2 Strophurus Intermedius
2.3 Diplodactylus Pulcher
2.3 Diplodactylus Granariensis rex
3.3 Lucasium Byrnei
2.2 Lucasium Damaeum
2.2 Saltuarius Wyberba
2.2 Saltuarius Salebrosus
1.1 Ptenopus Kochi
roger
Moderator

Berichtdoor Milo T » wo 23 mei 2012, 19:36

Oké, bedankt voor de waarschuwing, dan laat ik ze wel zitten . Maar die dingen zijn echt onmogelijk vast om te bedekken daar. Hopelijk ben ik er gewoon optijd bij.
Milo T

Berichtdoor roger » wo 23 mei 2012, 20:44

Hang voor het volgende legseltje een Pvc buisje horizontaal hoog in je terrarium. (aan een horizontaal bamboestokje bijv). Alle vrouwtjes zullen dit gebruiken om hun eitjes in te plakken. Dan kan je het complete buisje incl eitjes uit het terrarium nemen.
Gr. Roger
2.3 Strophurus Ciliaris
1.3 Strophurus Taenicauda
1.2 Strophurus Intermedius
2.3 Diplodactylus Pulcher
2.3 Diplodactylus Granariensis rex
3.3 Lucasium Byrnei
2.2 Lucasium Damaeum
2.2 Saltuarius Wyberba
2.2 Saltuarius Salebrosus
1.1 Ptenopus Kochi
roger
Moderator

Berichtdoor Milo T » do 24 mei 2012, 04:27

Ja, die site heb ik ook gezien. Ik had er een klaar liggen om er de dag daarna in te doen, ze leek me namelijk niet hoogzwanger.
Milo T

Berichtdoor Milo T » do 24 mei 2012, 14:51

Nog even een vraagje: hoelang moet je wachten om aan de roze gloed te bepalen of de eieren bevrucht zijn. Mijn eitjes hebben nog een gele gloed en zijn zo'n 20 uur geleden gelegd.
Milo T

Berichtdoor Milo T » ma 28 mei 2012, 13:49

Ik ga dr vanuit dat m'n eitjes bevrucht zijn. Ze zijn 5 dagen oud en ik zie bij beide als ik met een letlamp schijn een dunne roze ovaal/cirkel. Leek me gewoon even leuk om jullie het ook te laten weten :)
Milo T

Volgende

Keer terug naar Nakweek