Dreamgeckos.com

Uitgekomen!!!

verslagen en foto's van nakweek

Uitgekomen!!!

Berichtdoor Milo T » vr 10 aug 2012, 16:39

M'n L.williamsi eitjes zijn vandaag na 79 dagen uitgekomen! Had er eerst niet al teveel vertrouwen in, aangezien het m'n allereerste eitjes ooit zijn en ik geen broedstoof heb. Maar gelukkig is het toch goed gegaan Yeah man of vrouw kan ik natuurlijk nog lang niet zien, maar ik ben wel heel erg benieuwd. 's nachts was het in 't krekelbakje dus ook wat koeler omdat ze dr dan langer over doen om uit te komen en meestal gezonder zijn. Maar overdag wisselde het ook veel tussen de 22- en 29 graden, dus wie weet...
Milo T

Re: Uitgekomen!!!

Berichtdoor Milo T » ma 20 aug 2012, 21:21

Ze waren dus uitgekomen bij een oppas voor m'n beesies, terwijl ik op vakantie was. Maar nu blijkt er bij hem een zijn te overleden. Het diertje was een week oud toen hij overleed, maar leek volgens mij gezond (de levende ook). Maarja er valt niks aan te doen en gelukkig gaat het met de rest prima.
Milo T

Berichtdoor David » di 21 aug 2012, 06:35

Gefeliciteerd met de geboorte. Wel jammer dat eentje doodgegaan is, nu maar hopen dat de andere het wel goed doet. Succes ermee!
David

Berichtdoor Milo T » di 21 aug 2012, 08:38

Jaja die doet het goed (: kan over 2 weken ofso nog een kleintje verwachten. Ik dacht wel dat ze groter waren. Ik had van te voren fruitvliegjes gekocht waarvan ik dacht ze tevreden te houden, maar die waren zo groot als hun hoofdjes.
Milo T

Berichtdoor roger » di 21 aug 2012, 14:20

Het beste is voor de eerste paar weken dat je de kleine opkweekbakjes ent met een aantal springstaarten. Dit is redelijk vettig voer, maar ik kreeg ze er prima de eerste levensweken mee door. Zijn heel erg klein en ze zijn er dol op.
Succes met de kleine
Gr. Roger
2.3 Strophurus Ciliaris
1.3 Strophurus Taenicauda
1.2 Strophurus Intermedius
2.3 Diplodactylus Pulcher
2.3 Diplodactylus Granariensis rex
3.3 Lucasium Byrnei
2.2 Lucasium Damaeum
2.2 Saltuarius Wyberba
2.2 Saltuarius Salebrosus
1.1 Ptenopus Kochi
roger
Moderator

Berichtdoor Milo T » di 21 aug 2012, 17:02

Ja die voer ik de kleine nu ook, maar hoeveel per week heeft ie nodig? Ik zag wel dat die man m'n kleintjes op cocopeat hield. Zou dat de oorzaak van de dood kunnen zijn? Ik heb het thuis snel door wc papier vervangen en ik zeef voor de zekerheid de springstaartjes uit het aarde. Ik neem geen risico's. Ik ga ook zo'n nano terra kopen en als ze oud genoeg zijn heb ik een ander, groter terra klaarstaan.
Milo T

Berichtdoor roger » di 21 aug 2012, 18:15

Zo een haast loopt dat niet. Ik hield alle babys op vochtig cocopeat in 2 liter potten met een dichtgeknoopte panty aan de bovenkant. Hier bleven ze de eerste 2 tot 3 maanden in. In die pot zat een kunstblad en 2 dunne stokjes baboe. Alle babys moeten enkel... want de sterkste zal de kleinere in de stress jagen. Een MUST voor hun groei, is een goede uvb lamp. Ik zette allemaal potten met alleen zittende williamsi s onder zoomed 5.0 tl buizen van 120 cm. (zie foto... middelste rij).
Je mag er gerust zoveel springstaarten in doen dat ze altijd wat te eten kunnen pakken. Bij deze soort..... liever te veel als te weinig. Ga wel op tijd fruitvliegjes en stofkrekeltjes voeren, omdat je deze met vitaminen en calcium kan bepoederen. Das bij springstaarten geen doen.
Afbeelding
Afbeelding

Ze zijn echt niet lastig. Van al mijn nk heb ik OOIT maar 2 afvallers gehad.

Gr. Roger
2.3 Strophurus Ciliaris
3.3 Lucasium Byrnei
2.2 Lucasium Damaeum
2.2 Saltuarius Wyberba
1.1 Ptenopus Kochi
roger
Moderator

Berichtdoor Milo T » di 21 aug 2012, 22:02

Hartstikke bedankt voor de tips, kan ik zeker gebruiken (: mijne heeft i.p.v bamboe een cola dopje met een ingang erin geknipt,want mn bamboe is op. Ik gebruik namelijk in stukjes gesneden bamboe en geen pvc buisjes. Het is niet veel duurder (1meter €10) en het ziet er mooier uit, maar vooral omdat m'n beesies geen interresse toonden de pvc buisjes. Nu nog een vraag: mijn kleintje eet wel, maar heeft bij mij (2dagen) nog nooit gepoept? Ik maak me niet echt zorgen, maar wil wel graag ff weten of het normaal is ?
Milo T

Berichtdoor roger » di 21 aug 2012, 22:26

Je verhaal met je cola dopje en je pvc buisje kan ik effe niet volgen.. hahaha
Maar als je gekko eet, gaat hij vanzelf poepen. De eerste tijd zijn die poepjes zo klein dat je ze gemakkelijk over het hoofd ziet.

Succes met het cola dopje? Geintje

Gr. Roger
2.3 Strophurus Ciliaris
3.3 Lucasium Byrnei
2.2 Lucasium Damaeum
2.2 Saltuarius Wyberba
1.1 Ptenopus Kochi
roger
Moderator

Berichtdoor Milo T » di 21 aug 2012, 23:00

Haha xD jij zei dat al jouw ukkies bamboe staafjes hadden om in te schuilen en hun behoeftes te doen, toen vertelde ik dat mijne geen bamboe had, maar een cola dop om in te schuilen (lange zin Über nerd ) daarna legde ik uit waarom ik geen bamboe had. Maar ik ga dus morgen dan ff het bakje checken voor poepies (zal wel goed zijn) en miss een nano terra bestellen, maar eerst toestemming van m'n ouders... 2e nieuwe terra deze maand.
Milo T

Volgende

Keer terug naar Nakweek