Dreamgeckos.com

Hamm de moeite waard?

info over beurzen in en om nederland

Hamm de moeite waard?

Berichtdoor sanders » vr 22 jan 2016, 21:00

Is de beurs in Hamm duitsland echt de moeite waard om twee en een half uur voor te rijden?
sanders

Naam: Voor & Achternaam

Berichtdoor Barry » za 04 jun 2016, 16:03

Vandaag naar Hamm geweest, helaas niet gevonden waar ik naar op zoek was, namelijk een koppeltje Strophurussen.
Ik vond de beurs groot, zag er netjes uit, veel stands met terraria en terrariumspullen maar helaas niet veel keus in aparte soorten. Veel te veel aanbieders van luipaardgekko's, redelijk wat Rhacodactylus cilliatussen en in iets mindere maten Phelsuma's en Paroedura's, voor de rest nog wat andere gekko's die je gewoon in een reptielenzaak kan vinden.
Morgen op de beurs in Houten kijken, misschien dat ik daar wel kan slagen.
Barry

Re: Hamm de moeite waard?

Berichtdoor Tamara & Kevin » zo 05 jun 2016, 07:55

De meer zeldzamere soorten zullen meestal ook al wel verkocht zijn voor de beurs begint, en de juni editie is sowieso altijd wel de minst interessante.

Kijk volgende keer misschien eerst effe hier,

http://www.terraristik.com/tb/list_classifieds.php

en probeer dan misschien je dieren al op voorhand te reserveren.
Is maar een tip maar voor ons heeft het op die mannier altijd goed gewerkt.

Heb het al weleens gevraagd denk ik maar wat voor Strophurus soort zoek je juist?
Die ga je inderdaad niet zomaar overal tegen komen omdat de vraag meestal ook veel groter is dan het aanbod.
Wij houden er 5 soorten van maar er is geen enkel dier bij dat zomaar van een beurstafel geplukt is , allemaal op voorhand besteld of geruild met vrienden.
Tamara & Kevin
Global Moderator

Berichtdoor Barry » zo 05 jun 2016, 10:50

Ik had via terraristik Matjaz Rojc gevonden maar die had z'n dieren verkocht aan iemand die ze ook gereserveerd had.
Is idd. een goede tip om ze eerst te reserveren, ik dacht in eerste instantie van laat ik het toch maar proberen of ik ze tegen kom op de beurs maar dat werkt niet met deze soort.
Vandaag in Houten ze ook niet gezien maar er waren wel meerdere andere gekko soorten als in Hamm.
De soorten van Strophurus die ik zoek maakt me eigenlijk niet zoveel uit omdat er best wel een hoop mooie soorten tussen zitten, zolang ze maar mooi getekent zijn en het een paartje of triootje is van ongeveer een jaar oud of jonger.
Barry

Keer terug naar Beurzen