Dreamgeckos.com

Hamm Zaterdag 14 december 2013

info over beurzen in en om nederland

Re: Hamm Zaterdag 14 december 2013

Berichtdoor Crest » di 05 nov 2013, 20:37

Ik ben nog nooit bij Hamm geweest, en zou er zeker een keer heen willen. Maar toch vraag ik me af of het goed te doen is? wat ik vaak hoor is dat het echt onwijs druk is. Is het wel echt leuk om daar rond te lopen en rustig te kijken, of gaan jullie er echt heen om een bepaald product of dier op te halen en is er verder van rondkijken weinig sprake door de grote drukte?
0.1.1 Correlophus ciliatus
~~~~~~~~~~~~~~

Without order nothing can exist, without chaos nothing can evolve

★Eyes of Chaos
Crest

Naam: Inix & Yuno

Berichtdoor topo » di 05 nov 2013, 20:58

Laat ik het zo zeggen.
Als moslim moet je eens in je leven naar Mekka gaan, als reptielenkweker/hobbyist moet je eens in je leven naar Hamm gaan.

Het is er inderdaad druk, maar je ziet er dieren die je elders niet ziet. En naarmate je mensen leert kennen in de hobby is het iedere keer weer een leuk weerzien en toffe gesprekken. Wij hebben nog nooit spijt gehad dat we 's morgensvroeg 3 uur moeten rijden om naar Hamm te gaan. Het is gwn een leuke dag uit. Wel zijn we steeds blij als we terug thuis zijn.
Groetjes Tom

Collectie:
4.5 Correlophus ciliatus
1.2 Mniarogekko chahoua (Mainland)
1.0 Rhacodactylus leachianus (Mt Koghis Friedel line)
0.0.2 Bavayia Cyclura
0.3 Eublepharis Macularius
1.1 Geckonia chazaliae

http://www.facebook.com/EveryonesGecko

Berichtdoor SL-Gecko's » di 05 nov 2013, 21:41

roger schreef:Sander..... jij ook 25? Das wel heeel toevallig! haha Die Galetus komen weer van Steffen. Heb al 1 koppel van hem, en die vind ik wel heel erg mooi. :-)

XD 25 mooi rond getal hé, 3 koppels galeatus,laat ze maar goed kweken dan komen er vanzelf wel een keer deze richting uit :D

peter b schreef:Vipers kan je sexen als ze een week oud zijn.

Na een week!? met een vergrootglas ofwa? Über nerd dan zal ik eens kijke wat me andere 18 vipers zijn.
topo schreef:Laat ik het zo zeggen.
Als moslim moet je eens in je leven naar Mekka gaan, als reptielenkweker/hobbyist moet je eens in je leven naar Hamm gaan.

Het is er inderdaad druk, maar je ziet er dieren die je elders niet ziet. En naarmate je mensen leert kennen in de hobby is het iedere keer weer een leuk weerzien en toffe gesprekken. Wij hebben nog nooit spijt gehad dat we 's morgensvroeg 3 uur moeten rijden om naar Hamm te gaan. Het is gwn een leuke dag uit. Wel zijn we steeds blij als we terug thuis zijn.

Haha tom idd zoiets :P tis idd erg druk maar zeker de moeite ;)
Afbeelding
Afbeelding
SL-Gecko's
Beheerder

Naam: Sander Leijdens

Berichtdoor roger » wo 06 nov 2013, 09:09

Peter b. Ik sta op het punt om er iets nieuws bij te leren! haha Waar moet ik precies op letten om ze zo klein te sexen? En wat moet ik daarvoor meenemen? :-) Ik heb ze vroeger ook gehad, en durfde ze toen ze 1 week oud waren helemaal niet op te pakken, omdat je bang bent dat je iets kapot maakt! haha
De diertjes die ik nu krijg (Samen met Sander) zouden allemaal rond de 2 en 3 maanden oud zijn. Vind het wel hebftig dat ie zoveel nk heeft van dezelfde leeftijd. Dan moet je toch heel wat kweekdieren hebben zitten lijkt me. Normaal gezien heb ik wel een oogje ervoor om dieren op jongere leeftijd goed te sexen..... maar deze zijn wel heel klein met 1 week. Dus alle info die je daarover kan geven wordt erg op prijs gesteld peter.

Gr. Roger
2.3 Strophurus Ciliaris
1.3 Strophurus Taenicauda
1.2 Strophurus Intermedius
2.3 Diplodactylus Pulcher
2.3 Diplodactylus Granariensis rex
3.3 Lucasium Byrnei
2.2 Lucasium Damaeum
2.2 Saltuarius Wyberba
2.2 Saltuarius Salebrosus
1.1 Ptenopus Kochi
roger
Moderator

Berichtdoor roger » wo 06 nov 2013, 09:13

Over Hamm: Ik ben wel van mening dat je daar alleen naar toe moet gaan als je ook daadwerkelijk iets moois of aparts mee naar huis gaat nemen. Het is geen pretje om je een beetje doelloos door de menigte te proppen vind ik. Want vaak (zeker op de september editie) kom je amper tot bij de tafels. December is meestal wel een wat rustigere beurs.
Maar zoals Tom zegt: Daar vindt je wel gewoon de dieren, en spullen die je nergens anders tegen komt!
2.3 Strophurus Ciliaris
3.3 Lucasium Byrnei
2.2 Lucasium Damaeum
2.2 Saltuarius Wyberba
1.1 Ptenopus Kochi
roger
Moderator

Berichtdoor peter b » wo 06 nov 2013, 10:57

Hi Roger,

Ik sex mijn vipers met een loepje (10x vergroting of zo) met ledlampje ernaast zoals ze ze hebben bij The Pet Factory. Ik ben slecht in dieren sexen maar met dit kan je 95% van de jongen sexen van het ogenblik dat je ze durft vast te nemen. Er zitten er af en toe een paar bij die twijfelgevallen zijn als ze zo klein zijn maar heel erg weinig. Ikzelf heb nog geen klachten ontvangen van verkeerd gesexte diertjes. En ik had er vorig jaar toch ook wel een 60-tal.
Groeten,
Peter
peter b

Naam: Voor & Achternaam

Berichtdoor roger » wo 06 nov 2013, 13:38

Oke... maar waar kijk je dan naar met die loep: porien? sporen? verdikkingen?

In het boek: Australian gecko's en Pigopods van Danny Brown, staat ook een manier om dieren op relatief jonge leeftijd goed te kunnen sexen. Hij houd een klein fel ledlampje aan de zijkant tegen de staartbasis van de gekko, in een pikke donkere ruimte. Bij de mannen zijn dan de hemipenissen zichtbaar door de huid. Maar zoals gezegd...... vipers vind ik erg klein om vast te pakken. Eens kijken of ik een loepje op de kop kan tikken...... en dan toch maar eens jouw manier proberen.
2.3 Strophurus Ciliaris
3.3 Lucasium Byrnei
2.2 Lucasium Damaeum
2.2 Saltuarius Wyberba
1.1 Ptenopus Kochi
roger
Moderator

Berichtdoor peter b » wo 06 nov 2013, 14:39

Hi Roger,

Lukt dat doorlichten goed bij die kleine diplo's en zo? Moet ik eens proberen. Die Australiërs zijn ook geen soortjes die ik simpel te sexen vind.

Bij de vipergekko-mannen zie je heel duidelijk een rij van een stuk of 8 ( ik zou ze eens moeten tellen) preanaalporiën staan, bij de vrouwen zie je enkel mooi egale witte schubben.
Groeten,
Peter
peter b

Naam: Voor & Achternaam

Berichtdoor roger » wo 06 nov 2013, 15:33

Hoi Peter

Het werkt wel, mits de ruimte helemaal donker is, en het lampje klein en fel genoeg. Bij enkele mini dieren vind ik het toch lastig. Pulcher bijvoorbeeld durf ik ook niet echt beet te pakken voor ze 2 maanden oud zijn.
Bij iets grotere soorten is dit een prima manier.
2.3 Strophurus Ciliaris
3.3 Lucasium Byrnei
2.2 Lucasium Damaeum
2.2 Saltuarius Wyberba
1.1 Ptenopus Kochi
roger
Moderator

Berichtdoor Tania » vr 08 nov 2013, 15:50

Ook wij zijn er weer met een tafeltje :)

Altijd leuk om bij te praten en om beestjes te kijken :)
Afbeelding

E. macularius, Nephrurus sp., H. caudincinus, P. vazimba, Stenodactylus sp.,
R. cilliatus, P. guttatus, P. regius en nog wat.
Tania
Global Moderator

VorigeVolgende

Keer terug naar Beurzen