Dreamgeckos.com

Stroomtekort in België

alles dat niets met reptielen enz te maken heeft

Stroomtekort in België

Berichtdoor DeBaron » za 13 sep 2014, 19:59

Stroomtekort bij onze zuiderburen leidt tot een wel erg drastische maatregel. Men wilt enkele uren per dag de stroom afsluiten. Volgens de gezet van antwerpen (http://www.gva.be/cnt/dmf20140903_01248786/stroomonderbrekingen-zullen-in-vooravond-plaatsvinden) zou dit gebeuren tussen 17:00 en 20:00.

Ik kan me voorstellen dat dit voor sommige forumleden een probleem gaat opleveren i.v.m verwarming en verlichting :/ . Ik ben wel eens benieuwd hoe julie dit oplossen. Halen jullie een noodgenerator of passen jullie het dagschema aan tot 17:00?
DeBaron

Naam: Voor & Achternaam

Re: Stroomtekort in België

Berichtdoor Gradsje » za 13 sep 2014, 23:46

Denk je echt dat ze dit gaan doen ?
Je kan niet zomaar 3 uur stroom gaan afsluiten.

Hoe gaat dat met beveiligings installaties bij bedrijven.
koel installatie's en andere rand zaken die erg belangrijk zijn.

plus een feit als jij 3 uur lang het stroom afsluit en dan in eens weer aan doet is voor apparaten niet goed.
Ook voor de electrischieteits netwerk is dit niet bevordelijk.

Bericht aangepast wegens denigrerend naar de Belgen toe, een beetje meer respect graag!
Gradsje

Berichtdoor Tamara & Kevin » zo 14 sep 2014, 08:29

Installaties die echt noodzakelijk zijn hebben normaal wel noodgeneratoren waarop ze kunnen draaien.., het is nu ook weer geen nieuw fenomeen dat er af en toe eens ergens de stroom uitvalt hè.
Zou wat zijn met ziekenhuizen en mensen die aan een beademingstoestel ofzo hangen anders.

We zullen het eerst allemaal nog wel afwachten want ik heb een beetje het idee dat als ze dat gaan doen de verantwoordelijken van de stroomvoorzieningen openbaar gelyncht gaan worden op de grote markt in Brussel. :Haha

Moest het wel zover komen dan gaan we, als we terug zijn van de lynchpartij, inderdaad de daguren gewoon aanpassen, en misschien zelfs dag en nacht wel ineens omdraaien, dan draait alles sowieso op nachttarief en ze krijgen van buitenaf toch geen licht hier dus de dieren gaan dan het verschil niet eens merken.
Tamara & Kevin
Global Moderator

Berichtdoor jootje41 » zo 14 sep 2014, 09:09

ik woon in nederland en heb er gelukkig geen last van, maar ik kan me voorstellen dat ze om bepaalde redenen hiertoe beslissen. beter een paar uur zonder stroom op een dag, dan dat alles voor langere tijd uitvalt.
ik zou idd na de winterrust de uren zo aan gaan passen dat de dag voor de dieren bv van 05.00/17.00 wordt ingesteld.
je broedstoof lijkt me dan wel een probleem..
1.0 tremper albino
0.3 wildkleur
0.1 hypo TUG snow
0.2 hypo TUG snow het tremper albino
0.3 wildkleur het tremper albino
0.0.1 wildkleur het tremper albino
0.0.2 hypo het tremper
0.0.4 hypo TUG snow het tremper albino
0.0.3 phantom
0.0.3 tug snow het tremper
0.0.1 tremper albino

https://www.facebook.com/pages/TUGs-and-phantoms/314399778737056
jootje41

Berichtdoor DeBaron » zo 14 sep 2014, 14:32

Ochja hopenlijk komt het niet zover en dag en nacht omdraaien is idd best een goed idee en een goede tip voor andere forumgenoten. Ik duim met jullie mee dat het niet zover hoeft te komen. Had al gehoord dat er een kolencentrale in Nederland heropent werd om aan België stroom te leveren. Is ook weer mooi wat werkgelegenheid voor Nederland ;) .

Ps: Geen idee wat er denegerend aan het berichtje was (kan het niet meer lezen haha) maar België kan er ook niet heel veel aan doen dat er weinig geld is en bepaalde groeperingen het nodig vinden om centrales te saboteren.
DeBaron

Keer terug naar Off-topic