Dreamgeckos.com

Verschil tussen Meelwormen en Buffalowormen

Algemene info over verschillende voedseldieren

Re: Verschil tussen Meelwormen en Buffalowormen

Berichtdoor onlinegamesz » vr 16 aug 2013, 14:34

Bedankt voor jullie reacties, ik ga waarschijnlijk als hoofdvoer sprinkhanen of dubia's geven, want ik vind krekels echt irritante beesten, ze graven zich in/ze verstoppen zich, ze springen etc.
onlinegamesz

Berichtdoor Tamara & Kevin » vr 16 aug 2013, 17:35

+TheGecko+ schreef:Over dit soort zaken zou ik je niet zo druk maken. Zo lang je goed gevarieerd voert heb je veel minder kans op aandoeningen.

Huh?
Je kan zo gevarieerd voeren als je wil, als er iets verkeerd tussen zit heb je prijs.
Als mens eet je normaal ook zeer gevarieerd maar als daar iets fout tussen zit word je ook ziek, toch?
Gevarieerd voeren is idd heel belangrijk voor de gezondheid van je dier maar als je het zo kortzichtig gaat bekijken kan je hem ook wel eens een pan spek met eieren bakken... Dat zal hij ook wel niet elke dag eten dus moet je jezelf er geen zorgen over maken... :/

Sprinkhanen en dubia's zijn wel goed, en een meelwormpje op zijn tijd gaan ze ook niet direct van doodgaan hoor.
We bedoelden eigenlijk maar dat als je ze als hoofdvoer gaat gebruiken ze niet zo echt fantastisch zijn omdat ze oa een lage voedingswaarde bevatten en slecht verteren.

Komt wel goed hoor, je doet er in elk geval goed je best voor.
Maar euh.., SPRINGkhanen wel maar geen krekels omdat ze springen..???

Ja flauw, we know.., konden het niet laten. XD

Hebben deze middag nog Tarentola zien zitten in een winkel, moet zeggen dat het ook weer begon te jeuken maar we hebben onzelf nog kunnen bedwingen. :)
Post maar snel eens wat foto's... ;)
Tamara & Kevin
Global Moderator

Naam: Voor & Achternaam

Berichtdoor onlinegamesz » vr 16 aug 2013, 17:49

haha, ik wist gewoon dat iemand het zou zeggen, ik wilde het nog editen maar ik moest eten dus ik dacht laat maar. hihi
Maar het vervelende van krekels is gewoon dat ze wegspringen en dan snel zich gaan verstoppen, terwijl springkhanen als ze wegspringen dan lopen ze gewoon supertraag weg.
Ik ga hem vanavond krekels voeren en dan maak ik foto's als hij niet te bang is. ik heb een bakje gekocht toen ik de muurgekko had gekocht, tja kan niet anders.
Het probleem is met meelwormen dat je niet 30 stuks ofzo kan kopen maar je koopt er gelijk 200 ofzo. maar ze blijven wel heel lang leven in de ijskast.

En als iemand nog antwoord kan geven, zijn tebo's en dola's hetzelfde als de wasmotten? zijn ze ook zo vet en verslavend?
onlinegamesz

Berichtdoor jootje41 » vr 16 aug 2013, 21:40

hahahaha ik ben ook fan van sprinkhanen voeren hoor.. die blijven meestal gewoon wachten tot ze worden opgegeten ;)
dola's hebben ook niet veel voedingswaarde, vergelijkbaar met de wasmot. ik heb ze 1x gehad, maar brrr, nooit meer! zitten een kaken aan dat beest en als je gekko niet de kop pakt kunnen ze je dier flink bijten (stel je voor dat zo'n dola in je gekko's oog bijt)
tebo's zijn in verhouding iets beter dan wamotlarven. maar, 1 of 2 voeren en dan de rest weer in de koelkast, want e maken een spinsel, niet normaal...
1.0 tremper albino
0.3 wildkleur
0.1 hypo TUG snow
0.2 hypo TUG snow het tremper albino
0.3 wildkleur het tremper albino
0.0.1 wildkleur het tremper albino
0.0.2 hypo het tremper
0.0.4 hypo TUG snow het tremper albino
0.0.3 phantom
0.0.3 tug snow het tremper
0.0.1 tremper albino

https://www.facebook.com/pages/TUGs-and-phantoms/314399778737056
jootje41

Naam: Voor & Achternaam

Berichtdoor onlinegamesz » za 17 aug 2013, 12:57

Ze maken letterlijk een spinsel?

en ik heb een fototje gemaakt.

viewtopic.php?f=233&t=3755
onlinegamesz

Berichtdoor onlinegamesz » za 17 aug 2013, 16:39

heeft iemand ervaring met calcium wormen? ik kan voor goedkoop veel van die wormpjes krijgen.
onlinegamesz

Berichtdoor onlinegamesz » za 17 aug 2013, 20:47

Ik heb dus een paar krekels in de terrarium gestopt, en 2 uur later liepen ze nog steeds rond, en verstopten zich onder het waterbakje etc, waar de gekko ze niet kan vinden, daarna heb ik ze allemaal weer gevangen op 1 na en heb ze dood gemaakt, daarna heb ik ze op een bordje gelegt en 30min later waren ze allemaal weg.
Ik denk dat ik krekels als enige dood ga geven, want anders schiet ik er niks mee op.

Iemand anders nog ervaring hoe je het beste krekels kan geven?
onlinegamesz

Vorige

Keer terug naar Algemeen