Dreamgeckos.com

Exo Terra Crickets

Algemene info over verschillende voedseldieren

Exo Terra Crickets

Berichtdoor onlinegamesz » vr 27 jun 2014, 13:16

Hallo forumleden,

Het is al weer een tijdje geleden, maar ik heb jullie raad nodig, in de zomer ga ik dus 2 weken weg en ik hem iemand gevonden die voor mijn gekko (tarentola mauritanica) kan zorgen maar hij wil dus geen levende beestjes geven... wat natuurlijk jammer is maar ik dacht dus dat ik dan Exo Terra Crickets 34g zou kunnen kopen en dat hij dat dan kan geven gedurende de 2 weken, zou dit kunnen? of is het echt complete rotzooi, het is wel maar voor 2 weken dus ik weet niet of dat echt erg is als er gewoon vitamine erbij wordt gedaan.

Groeten
onlinegamesz

Re: Exo Terra Crickets

Berichtdoor Tamara & Kevin » vr 27 jun 2014, 14:12

Hij wil er dus eigenlijk niet voor zorgen als hij het dier niet fatsoenlijk wil voeren... :)

Zou gewoon proberen je temperatuur voor die 2 weken wat omlaag te brengen, en net voor je vertrekt nog effe stevig doorvoeren, dan haalt een gezonde gekko het makkelijk tot je terug bent.., en dan moet je niet proberen of ze die brol aannemen want meer is dat ook niet.
Tamara & Kevin
Global Moderator

Naam: Voor & Achternaam

Berichtdoor onlinegamesz » vr 27 jun 2014, 14:27

Bedankt voor je reactie, op dat moment kon ik niemand anders vinden en het was ook al te voorspellen dat ingeblikte krekels rotzooi zal zijn...
Ik had het trouwens ook nog gevraagd op het reptielenforum en daar zei iemand dat ik ook paar kleine dubia's in de terra kan gooien, maar ik weet niet of dat verstandig is, wat vinden jullie ervan? heb trouwens nooit dubia's aan mijn gekko gegeven omdat ze nergens in de buurt te krijgen zijn, ook is mijn gekko nog niet volwassen.
onlinegamesz

Berichtdoor Tamara & Kevin » vr 27 jun 2014, 14:52

Dat zou eventueel ook een mogelijkheid zijn ja, maar gewoon effe goed doorvoeren mag ook geen probleem opleveren.

Het is niet dat het compleet niks voorstelt, het zijn gewoon afgekookte krekels, maar probeer maar eens een dode krekel aan een gekko te voeren.., we hebben er best veel en heb dat nog nooit gezien. ;)

Je zou er ook een paar bakjes met krulvliegen ofzo kunnen bijzetten, die komen meestal als pop en dat worden dan na een paar dagen vliegen.

Hoe groot is hij nu ongeveer?
Bonenkevers kan je ook gewoon een bakje van inzetten en daar blijven een paar weken kevers uitkruipen dus dat zou misschien ook kunnen, nadeel is wel dat ze niet groot zijn dus als je gekko al vrij groot is gaat hij er ook niet veel aan hebben.
Tamara & Kevin
Global Moderator

Naam: Voor & Achternaam

Berichtdoor onlinegamesz » vr 27 jun 2014, 15:19

Hij is nu ongeveer 10-11cm, een volwassen muurgekko wordt ongeveer rond de 15 cm.

Hoelang blijven dubia's en/of bonenkevers ongeveer leven als je ze gewoon voert en als je ze als halfwas koopt?

Op dit moment heb ik dit in gedachte:

http://www.happy-reptiles.eu/a-35587559 ... -4-0-6-mm/ dubias 0,4-0,6mm
http://www.happy-reptiles.eu/a-28739220 ... 9-0-15-mm/ dubias 0.9-1.5 mm
http://www.happy-reptiles.eu/a-29777553 ... nenkevers/ en de bonenkevers die u aanraad

Als het kan wil ik begin deze week de dubias of bonenkevers kopen omdat ik er ook gelijk vitamine en krekels bij wil kopen, ik ga ongeveer over 3 weken weg dus de dubia's of bonenkevers moeten dan natuurlijk wel in leven blijven.
Graag uw advies

Groeten
onlinegamesz

Keer terug naar Algemeen