Dreamgeckos.com

Tropiocolotes persicus euphorbiacolae

Re: Tropiocolotes persicus euphorbiacolae

Berichtdoor Sandra D. » do 15 dec 2011, 12:59

ik heb vandaag met een reptielenzaak gebeld. Zij hadden dit jaar sinds 2 jaar weer de persicus . Zijn al verkocht...hij vertelde me iets heel interessants....het blijkt dat de diertjes 2 slachtig zijn, dus wanneer je 2 vrouwtjes hebt er 1 veranderd in een man. Verder dat het vrouwtje na het leggen van de eitjes nog maar 2 maanden hooguit leeft, hun levensverwaching is maar 2 jaar.... toch denk ik er nog steeda over om ze aan te schaffen...het schijnt dat vanaf het voorjaar er weer nieuwe dieren worden aangeboden en dat het altijd maar de vraag is of deze soort erbij zit...
Sandra D.

Berichtdoor Timmo » do 15 dec 2011, 13:37

Dat is wel apart !

2.2.0 Eublepharis Macularius
1.0.0 Rhacodactylus Ciliatus
Timmo

Berichtdoor SL-Gecko's » do 15 dec 2011, 15:02

Ik ga dit even veder uitzoeke,maar het lijk wel larikoek :Haha zowel de 2 geslachte als de levensverw8ing ,Rob zou het kunne beantwoorden.
Ik had zelf 1.2 T.Tripolitanus hiervan heb ik er nog 1 zitten,die al ouder is als 4 jaar.
Afbeelding
Afbeelding
SL-Gecko's
Beheerder

Naam: Sander Leijdens

Berichtdoor Sandra D. » do 15 dec 2011, 15:50

ik heb er ook nog nooit van gehoord, maar dacht je weet het nooit met de reptielen...staarten groeien ook weer aan.......maar wel weer een leuk discussiepunt...

maar ben wel heel benieuwd of iemand ervaring heeft met het na 2 maanden dood gaan na het leggen van de eieren...Rob heeft nakweek gehad, dus hij is de ervaringsexpert.
Sandra D.

Berichtdoor Rob D'heu » do 15 dec 2011, 17:34

Dat ze 2 slachtig zijn is pure zever hoor , enkel maar een truc om 2 mannen te verkopen . Ik had duidelijk 2.3 en dat is altijd zo gebleven ook bij de nakweek heb ik hier niets van gemerkt . Ook dat van het sterven na het leggen is uit de lucht gegrepen , ik heb mijn groep 2 jaar gehad en verschillende legsels gehad .
Dat ze niet oud worden klopt zeker , ik heb ze 2-2,5 jaar gehad en dan zijn ze "uitgestorven" ze waren al wel volwassen toen ik ze kocht(wildvang) dus ze kunnen best wel ouder worden .
Welke winkel heeft ze binnen gehad ? Het probleem bij deze dieren is dat 90% van de dieren binnen de maand dood zijn .
Het is een leuke soort maar ik raad toch echt aan van eerst wat ervaring op te doen met andere tropiocolotes sp . Ze zijn op zich niet lastig te houden maar hebben toch een handleiding(ervaring) nodig .
Afbeelding
Rob D'heu
Moderator

Berichtdoor Sandra D. » vr 16 dec 2011, 08:36

ik vind de steurdneri ook erg leuk en volgens mij iets makkelijker aan te komen.
Ze werden op dit moment niet aangeboden maar hij heeft ze dit jaar dus gehad, dat was anaconda uit Schiedam. Bij hem kostte ze tussen de 18 en 22 euro.

En wildvang die binnen een maand doodgaan, is dat nierfalen door gebrek aan vocht tijdens de reis of stress?

Ik weet dat ik jaren geleden ook erg mijn best moest doen om aan de steno's te komen..nu worden ze ook veel vaker aangeboden en op de beurs zag ik ook veel nakweek. Wie weet gaat dat ook gebeuren met de Persicus...laten we het hopen.

Rob, wat is er met jou nakweek gebeurd? Verkocht?
Sandra D.

Berichtdoor Sandra D. » vr 16 dec 2011, 10:10

Ik heb net bericht gehad van HCH (herpetologisch centrum holland) dat pakistan al jaren dicht zit wbt export en dat ze in Iran geen betrouwbare contacten hebben, hij adviseert te zoeken in duitsland.
Sandra D.

Berichtdoor SL-Gecko's » vr 16 dec 2011, 10:16

T.steurdneri kom je op beurzen meestal per koppels of trio's tegen voor een gezamelijke prijs maar komt er op neer dat het allemaal wildvang is wat word aangeboden voor 10 a 15 euro stuk,de dieren winkel vraag meestal iets meer.maar is nog stees redelijk voor T.steurdneri ;)

Ook S.sthenodactylus wat je op de beurs ziet worden aangeboden is 9 van de 10 keer wildvang,elke handelaar die gekko's verkoop heeft deze ook.
NK kom je alleen bij hobbyisten tegen niet bij handelaars.
Afbeelding
Afbeelding
SL-Gecko's
Beheerder

Berichtdoor SL-Gecko's » vr 16 dec 2011, 10:20

Sandra D. schreef:Ik heb net bericht gehad van HCH (herpetologisch centrum holland) dat pakistan al jaren dicht zit wbt export en dat ze in Iran geen betrouwbare contacten hebben, hij adviseert te zoeken in duitsland.

Hun laatste zending die ik gekregen heb in mijn mail wat betreft Tropiocollotes is 21-2-2009

Geckos / Gekko’s
Cyrtopodion scaber, rock gecko, rotsgekko
Hemidactylus frenatus, hous gecko, tiktjak
Hemitheconyx caudicinctus, fattail gecko, vetstaart gekko
Gecko auratus, golden gecko, gouden gekko
Gecko marmoratus, marbled gecko, gemarmerde gekko
Ptyodactylus hasselquisti, fan footed gecko, waaierteengekko
Stenodactylus sthenodactylus, dwarfgecko, hagedisvingergekko
Tarentola annularis, wallgecko, muurgekko
Tarentola maurentanica, wallgecko, muurgekko
Tropiocollotes stuedneri, dwarfgecko, microgekko
Tropiocollotes tripolitanus, dwarfgecko, microgekko

Edit: moet er wel bij zeggen dat stuedneri en tripolitanus niet in pakistan voorkomen deze komen namelijk voor in eht noorde van afrika, persicus kom voor in pakistan,iran en iraq
Afbeelding
Afbeelding
SL-Gecko's
Beheerder

Berichtdoor Sandra D. » vr 16 dec 2011, 10:27

Sandra D.

VorigeVolgende

Keer terug naar Foto album