Dreamgeckos.com

We stellen voor The Hulk

Re: We stellen voor The Hulk

Berichtdoor juuth » za 03 mei 2014, 16:21

Nieuwe foto's! :D wat aan het spelen geweest met instellingen ook :P

Hulkje op het glas,
Afbeelding

Hulkje op de bamboe,
Afbeelding

En Hulkje in het donker :P
Afbeelding
juuth

Naam: Judith Bos

Berichtdoor Python » za 03 mei 2014, 20:34

Hulk ziet er goed uit! :)
3.5.3 Correlophus Ciliatus
1.1.0 Rhacodactylus Auriculatus
1.7.0 Eublepharis Macularius
2.4.0 Tropiocolotes Tripolitanus

http://www.facebook.com/JolexReptiles
Python

Naam: Alex

Berichtdoor juuth » za 03 mei 2014, 22:36

Dat is de bedoeling ook :P
Wel fijn nu ik een betere camera heb. Hoeven we hem ook niet lastig te vallen met flitsen enzo :P

We vinden de verzorging eigenlijk best behoorlijk meevallen trouwens, hadden het beide een stuk lastiger verwacht.
Maar hij eet goed, vind vrijwel alles lekker :P
Volgende week ofzo verwacht ik het eerste nestje muisjes, dus dan neem ik een jong weg uit het nestje waar ik verder nog niet zo veel plannen mee heb en die mag hij dan lekker gaan opsmullen :) Wel door papje oid heen natuurlijk.
Sproeien nu 2keer per dag. Eens in de ochtend en eens in de avond. Verder hebben we een klein waxinelichthoudertje op de bamboe om de luchtvochtigheid op peil te houden (en ja, dat werkt best goed eigenlijk anders zakt het al gauw onder de 40%) en zodat Hulkje ook tussendoor gewoon kan drinken. Hij heeft bijna fulltime vruchtenpapje staan, waar hij de ene keer wel van eet en de andere keer niet. Beetje aan het uitproberen nog wat ie allemaal wel en niet wil eten.

't enige waar hij tot dusver geen fan van is, is peer :P Verder heeft hij nu appel, banaan, wortel en nog een paar gemengde fruithapjes gehad. Vind ik niet erg, want ik ben zelf ook wel een fruitfanaat dus hij krijgt een theelepeltje in zijn bakje, en de rest is voor mij, haha.

Ik kreeg trouwens de tip om babyvoeding te proberen, hoe staan jullie daar tegenover? Likcupjes doen we al niet op aanraden van Tamara, maar gezien babyvoeding vaak ook gewoon vers is leek mij dit geen probleem?

Met een beetje geluk hebben we straks zelf ook appel en aardbei in de tuin, dus dan kan hij ook eens verse aardbeien gaan proberen. Uit de winkel zijn ze me toch echt veel te duur voor wat je krijgt..
juuth

Berichtdoor Python » zo 04 mei 2014, 04:40

Ik heb zelf geen phelsuma's, maar die babyvoeding van olvarit enz. Is niet echt wat naar mijn idee.
Ik maak me er zelf wel eens schuldig aan dat ik het koop voor m'n wimpertjes (maak ik dan wel aan met calcium en vitaminepoeder) maar het als je zo'n potje opendraait en er aan ruikt dan kan het eigenlijk nooit 100% puur fruit zijn zoals wel aangegeven staat.... heel af en toe kan het ws geen kwaad, maar ik zou het niet iedere week geven....
Maar misschien dat andere mensen er anders over denken, vooral niet alleen maar naar mij luisteren :)
3.5.3 Correlophus Ciliatus
1.1.0 Rhacodactylus Auriculatus
1.7.0 Eublepharis Macularius
2.4.0 Tropiocolotes Tripolitanus

http://www.facebook.com/JolexReptiles
Python

Naam: Alex

Berichtdoor Tamara & Kevin » ma 05 mei 2014, 12:47

Wij denken daar inderdaad anders over. ;)

Vroeger voor de commerciële poeders enzovoort op de markt waren werden de dieren ook gewoon Olvarit gevoerd, en we hebben er nu nog steeds allemaal de nakweek van dus veel kwaad denken we niet echt dat het zal kunnen.
Er zullen inderdaad wel bewaarmiddelen enzovoort inzitten maar dat zit in CGD en Phelsumax enzo ook.

Een gezonde afwisselende voeding is nog altijd het beste, en eenzijdig Olvarit voeren is inderdaad niet geweldig maar voor zo af en toe eens bij in het papje te draaien zal het zeker geen kwaad kunnen.

Wij mengen hier eigenlijk een heel scala aan producten door de papjes.., dikwijls maar niet altijd met zoveel ingrediënten doen we:

CGD of Phelsumax of 1-2 stukken vers fruit zoals banaan, mango, papaya, bosvruchten, ... Geen citrusvruchten!!!
Een deel gemalen sepiapoeder of een pinky of een paar huisjesslakken.
Een deel biologische yoghurt of Olvarit.
Een scheut roosvicee (voor de Phelsuma's)
Een lepel bijenpollen
...

Dit alles in de blender, eventueel nog een beetje aanlengen met water en klaar.
We maken dit natuurlijk wel voor een hele hoop dieren ineens dus de verhoudingen moet je zelf een beetje kijken, je kan het ook in porties invriezen, als je er extra vitaminen of de CGD ofzo aan toevoegt wel doen na het invriezen want anders word de werking geneutraliseerd van een aantal van de vitaminen en mineralen die er inzitten.

Hieronder nog een link naar een receptje dat Tom hier ooit gepost heeft...
viewtopic.php?f=229&t=2239

Smakelijk. :)
Tamara & Kevin
Global Moderator

Naam: Voor & Achternaam

Berichtdoor juuth » ma 05 mei 2014, 17:28

Ah thanks!
We proberen ook zoveel mogelijk af te wisselen, en had ook al mijn twijfels bij Olvarit. Zat al te kijken naar natuurlijke alternatieven, daar houdt ik meer van dat al die chemische prut die overal doorheen wordt gestouwd :P Niet ieders favoriete bezigheid om dat uit te zoeken, maar ach.. Moet het voor mezelf toch al doen ivm overgevoeligheid voor parabenen, dus voor een gekko wordt een kleine zoektocht meer :P

K ga eens wat receptjes doorzoeken, want op een gegeven moment ben je ook wel door je ideeën heen :Haha
Moet eerlijk bekennen dat ik niet eens aan invriezen had gedacht :P Meestal eet ik zelf ook fruit mee dus is in principe ook niet echt nodig hier, maar wel handig voor als ik eens andere recepten wil uitproberen :)

Hier krijgt hij het volgende meestal:

- 1 of 2 stukken fruit
- 1 mespunt calciumpoeder
- huisjesslakken (die had ik inderdaad ook elders al gevonden)
- pinky's (heeft hij nog niet gehad omdat we hier nog geen nakweek hebben)
- half theelepeltje honing (had ik ook ergens gelezen, ik neem wel altijd de bio-honing zonder toegevoegde rotzooi)
- af en toe een half theelepeltje Olvarit er door, maar ik ben dus nog zoekende naar een meer natuurlijk alternatief.

Dus hij krijgt opzich veel variatie, maar meer is altijd beter zeggen we dan maar :D

EDIT: ik zie dat ze bij Kruidvat bio-fruithapjes hebben, maar eens tussen gaan kijken donderdag ofzo naar wat er precies in zit allemaal.
juuth

Berichtdoor Tamara & Kevin » ma 05 mei 2014, 17:50

Meer is altijd beter, maar dat is toch al wel een vrij uitgebreid dieet wat je daar beschrijft, Phelsumax zouden we zelf toch ook nog wel gaan gebruiken als we van jullie waren, daar zit alles qua essentiële voedingstoffen die ze nodig hebben al in, en is dus zeker een goede aanvulling, kan zelfs als hoofdvoeding gebruikt worden.

Verder is het inderdaad altijd een zoektocht naar wat ze lekker vinden en goed voor ze is want ja , hier geraakt de inspiratie ook wel eens op. :)

Goed opletten voor vetstoffen ook.
Bijenpollen zijn ook heel goed voor ze, zit vol voedingstoffen en smaakt naar honing, je kan het krijgen bij de kruidenier gewoon.
En af en toe wat levend voer natuurlijk zodat ze niet te lui worden. :)
Tamara & Kevin
Global Moderator

Berichtdoor juuth » ma 05 mei 2014, 19:24

Levend voer krijgt ie vaak genoeg, haha. Phelsumax moeten we inderdaad nog even halen bedacht ik me ook toen we terugkwamen van Exo, haha.
juuth

Berichtdoor juuth » wo 07 mei 2014, 21:12

hij vrat net een klein spinnetje op die in zijn terra zat. Beestje was me niet eens opgevallen, kan dat veel kwaad eigenlijk? Ben er normaal niet zo bang voor, maar blijft toch ons eerste reptiel dus better safe than sorry :)
juuth

Berichtdoor Tamara & Kevin » wo 07 mei 2014, 22:07

Zal normaal geen probleem zijn hoor, zolang je maar geen Phoneutria's ofzo gaat voeren. :)
Tamara & Kevin
Global Moderator

VorigeVolgende

Keer terug naar Foto album