Dreamgeckos.com

gekko geboren

gekko geboren

Berichtdoor odin » zo 10 nov 2013, 13:55

hoi iedereen,

deze morgen is mijn eerste gekko-eitje uitgekomen.ik heb er nog negen die moeten uitkomen.
deze die nu is uitgekomen is van de gerkko vittatus. Yeah Yeah Yeah
odin

Naam: Voor & Achternaam

Re: gekko geboren

Berichtdoor Tamara & Kevin » zo 10 nov 2013, 16:21

Proficiat!!! :)
Tamara & Kevin
Global Moderator

Berichtdoor Montes » zo 10 nov 2013, 19:03

we zien ier graag altyd foto's :Mja
1.2.0 Phelsuma klemmeri
1.1.0 Phelsuma Cepediana
1.0.0 Iguana Iguana
Montes

Berichtdoor odin » zo 10 nov 2013, 19:32

hoi,

Hier ben ik weer!
Geloof het of niet maar daarnet weer een gecko geboren.
Deze keer een marmergekko.straf eigenlijk want ik heb alleen een vrouwke hahahhaha.
Ik vermoed dus dat die vittatusman zich eens goed heeft laten gaan.

wat de foto's betreft die komen eraan.
het zal echter voor volgende week zijn want komende zaterdag treed ik in het huwelijk met mijn vriendinneke.
we hebben ook drie kids dus dat gaat een heftige week worden.

leuk om weten: er hangen nog acht eitjes die moeten uitkomen. Yeah Yeah Yeah Yeah Yeah Yeah
odin

Berichtdoor Tamara & Kevin » zo 10 nov 2013, 19:47

Huh, heb je de dieren samen zitten dan?
Tamara & Kevin
Global Moderator

Berichtdoor odin » zo 10 nov 2013, 20:08

ja deze zitten samen en het klikt blijkbaar heel goed! :Haha
odin

Berichtdoor Tamara & Kevin » ma 11 nov 2013, 00:39

Mja, als we het goed begrijpen heb je dus Gekko vittatus en Gekko marmorata samen in een terrarium zitten en heeft volgens jou de vittatus man de marmorata vrouw bevrucht, en heb je er nu nakweek van...
Nu willen we je pret niet bederven , en we hebben persoonlijk ook nog een andere teorie, maar eerst effe voor alle duidelijkheid.
2 verschillende soorten uit hetzelfde genus samen zetten en ze dan ook nog kruisen is eigenlijk euh.., Not done!
Door kruiskweken ga je er eigenlijk voor zorgen dat de genen van de soorten helemaal overhoop gegooid worden en hybrides zijn gewoon niet echt geliefd bij de meeste liefhebbers.

Kruiskweken zou volgens onze persoonlijke mening enkel mogen gedaan worden door wetenschappers die de evolutionaire ontwikkeling van de verschillende gekko soorten onderzoeken, en na dit onderzoek zijn we ook van mening dat de hybride dieren vernietigd zouden moeten worden, voor iemand op het idee komt om ze op de markt te brengen.

We kunnen hier nog best een hele pagina neertypen waarom dit compleet fout is maar daar is het nu te laat voor.., als je effe googled op "crossbreeding gecko" kom je vanzelf wel op een hele hoop onderwerpen uit waar duidelijk word wat we bedoelen.

We willen je ook absoluut niet aanvallen ofzo, we zijn ervan overtuigd dat je gewoon niet op de hoogte was van dit gegeven en dat je niet bewust hybrides wil kweken.
ALS het inderdaad al hybrides zouden zijn maar zover zijn we in dit geval nog niet hoor...

WANT, en nu komt het... :)
Het zou ook wel eens kunnen dat je marmorata nog zaad had opgeslagen van voor je ze kocht en dat de dieren die nu geboren worden gewoon marmorata's zijn, want we hebben eigenlijk persoonlijk nog nooit gehoord van gekko's uit het Gekko genus waar succesvol kruiskweek zou mee gebeurd zijn. (Maar dat kunnen we fout hebben)
Het gebeurd namelijk wel heel regelmatig dat vrouwen na 1 keer kweken genoeg zaad opslaan in hun lichaam om een heel seizoen bevruchte eieren af te zetten.
Het zou dus best kunnen dat het dier al bevrucht was toen ze aan jou verkocht is en volgens ons is dit hier eerder het geval.

We zouden nu dus de dieren zo snel mogelijk per soort apart huisvesten , proberen uit te vissen of kruiskweek überhaupt ooit al wel eens gebeurd is binnen dit genus, en hoe de jongen er dan eventueel zouden uitzien. ( hier gaan we zelf ook eens naar kijken en houden je zeker op de hoogte moesten we iets vinden )

Waar heb je de dieren gekocht, en is het mogelijk dat ze al zwanger was?
Komen de 2 verschillende jongen die nu geboren zijn uit hetzelfde legsel of uit 2 verschillende legsels?

Misschien kun je het zo al wel uitmaken, we vinden het in elk geval zelf ook wel een interessant verhaal en zijn ook benieuwd hoe de dieren die je gekweekt hebt er uitzien dus post maar snel foto's. :)

Groeten , Tamara & Kevin.
Tamara & Kevin
Global Moderator

Berichtdoor odin » ma 11 nov 2013, 18:33

hoi,

hier ben ik weer.

de mamoratus komt van gekko reptiles in lier.
het zijn echter geen eitjes van hetzelfde legsel.
men vertelde mij in de winkel echter wel dat ik ze mocht samen zetten.
het zou een wonder zijn mochten ze beginnen paren zeiden ze.
nu ik volg jullie laatste theorie wel hoor.
zoals ik al zei foto's volgen weldra.

groetjes.
odin

Berichtdoor Tamara & Kevin » ma 11 nov 2013, 19:09

Mja, het zou inderdaad uitzonderlijk zijn als ze moesten paren maar het is niet uitgesloten en nog al wel gebeurd bij andere soorten waar we wel weet van hebben.
Combineren is zoiezo al niet echt aan te raden of je moet echt met heel veel verschillende factoren rekening houden, en dan gaat het nog dikwijls fout.
Maar dieren uit hetzelfde genus samen houden is iets wat echt overal afgeraden word, ivm eerder vermelde redenen.
De uitleg die ze jou in Lier hebben meegegeven dat is dus gewoon een verkoopspraatje geweest.
Je mag niet vergeten dat het voor hun ook belangrijkst is om brood op de tafel te brengen en daarom moeten ze dus zoveel mogelijk verkopen.
Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat het leuk is natuurlijk want jij zit er nu wel mee, en het valt ons eigenlijk ook wel een beetje tegen want we hadden een beter idee van de Gekko in Lier... Jammer.

Maar het feit dat ze niet uit hetzelfde legsel komen doet ons idd ook nog meer vermoeden dat het niet om een kruising gaat dus daar zouden we ons niet teveel zorgen over maken, wel zouden we nog steeds zo snel mogelijk de dieren apart zetten om eventuele problemen in de toekomst te vermijden.

Och ja..,
En volgens Kevin moet je ook feesten alsof je leven ervan afhangt volgende week want daarna is het waarschijnlijk afgelopen. :/
Op foto's wachten we wel tot je ergste kater voorbij is zegt hij... XD
Haha, alvast proficiat en veel plezier met je huwelijk. ;)

Groeten, Tamara & Kevin.
Tamara & Kevin
Global Moderator

Berichtdoor odin » ma 11 nov 2013, 20:47

ik weet begot niet hoe ik hier een foto zet.

wie foto wil zien geef aub dan je e-mail in pb kan ik ze doorsturen via e-mail.

groetjes.
odin

Volgende

Keer terug naar Kweken & uitbroeden