Dreamgeckos.com

Watervoorziening + ontsnappende krekels

Hier kan je alles plaatsen wat over verschillende gekko-soorten gaat.

Watervoorziening + ontsnappende krekels

Berichtdoor Jaap23 » ma 23 apr 2018, 08:31

Hey iedereen,

Ik ben van plan om men terrarium (ExoTerra 45x45x60) opnieuw in te richten (of een nieuwe te kopen) er woont een Phelsuma madagascariensis Grandis (vrouwtje) in.

Nu vraag ik me af hoe jullie je gekko's voorzien van water, ik sproei normaal gezien manueel 2x per dag of met zo'n little dripper bovenop de terrarium.
Nu kan het wel eens zijn dat ik een keer vergeet te sproeien, en die little dripper vind ik moeilijk af te stellen, of je jaagt er een hele liter water op een dag door of anders komt daar maar is een druppel per een dag uit bij wijze van spreken. Dus vraag ik hier naar tips & tricks ;)

Dan heb ik ook nog een probleempje met ontsnappende krekels, nu en dan zie ik ze rond hoppen door men appartement.
Bij de raampjes van voor zit wel een klein kiertje, maar daar zie ik ze wel niet echt doorkruipen.
De afsluitbare openingen voor draden en leidingen boven zijn goed dicht, er loopt ook alleen maar de kabel van de thermo/hydrometer en het buisje van de little dripper door.
Nu is het wel bij die standaard achterwand dat die niet helemaal tot boven de terrarium mee aansluit en dan heb je ook nog die uitsparingen aan de achterkant voor draden en leidingen waar de krekels achter zouden kunnen samen hokken wat in het begin het geval wel was. Maar daar heb ik indertijd stukjes tandenstoker voor gestoken en dan opgevuld met watten proppen en de achterwand vastgeplakt want die viel wel eens een beetje naar voor ook. Heb ik het daar misschien ergens iets verkeerd aangepakt of ligt het aan de achterwand of terrarium? Ik heb die terrarium destijds wel voor een spotprijsje tweedehands kunnen kopen, maar je zou denken dat alle exoterra's wel gewoon hetzelfde zijn?

Alvast bedankt aan degene die me kan helpen!
Jaap23

Naam: Voor & Achternaam

Keer terug naar Algemeen