Dreamgeckos.com

Paar vraagjes...

Hier kan je alles plaatsen wat over verschillende gekko-soorten gaat.

Paar vraagjes...

Berichtdoor kfke » do 02 apr 2015, 12:44

Hoi allemaal!

Het is eindelijk zover, er is een terrarium in huis van 60x45x75 cm (LxBxH)! Yeah

Afbeelding

Er moet nog wel het een en ander gebeuren voordat het zover is.
Ben van plan op van steigerhout een kast te maken en er moet nog een mooie achterwand in gemaakt worden.
Wil er toch zoveel mogelijk een echt oerwoud van maken.
Ook wil ik het sproeisysteem automatiseren en de lampen moeten nog bovenop de bak.

Maar voordat het zover is moet ik eerst weten voor welke gekko ik wil gaan en hier beginnen de twijfels.
Omdat ik net begin met deze hobby wil ik het wel goed doen en goed ingelezen zijn, en natuurlijk de meningen van de experts horen.

Nu lijken mij de Phelsuma laticauda en de Phelsuma grandis wel hele leuke om mee te beginnen omdat deze ook iets groter zijn.
Ik zat ook een tijdje naar de Phelsuma klemmeri en lygodactylus williamsi te kijken maar ben bang dat je zulke kleine beestjes nooit weer vindt in een junglebak.

Hoe is jullie ervaring met deze soorten in een soortgelijke bak en wat is jullie advies?
En zijn dit goede soorten om mee te beginnen?
Kun je ook spiderwood gebruiken in combinatie met deze soorten? (omdat dit hout ook erg glad is)

Ik lees ook dat sommige soorten graag de benen nemen als ze de kans krijgen. en aangezien we ook 2 katten hebben zou het erg zonde zijn dat ze een prooi worden.
Natuurlijk zal ik er wel heel erg goed op letten dat ze niet ontsnappen tijdens verschoning van de bak.

M.v.g. Frits
kfke

Naam: Voor & Achternaam

Re: Paar vraagjes...

Berichtdoor kfke » wo 08 apr 2015, 12:09

Kan niemand hier iets over vertellen?
kfke

Naam: Voor & Achternaam

Keer terug naar Algemeen