Dreamgeckos.com

Gekko uit Curacao gevonden

Hier kan je alles plaatsen wat over verschillende gekko-soorten gaat.

Gekko uit Curacao gevonden

Berichtdoor Onzeroel » za 26 maart 2016, 20:38

Hallo allen,

Vorige week vrijdag ben ik na een vakantie in Curacao weer geland in Nederland. Bij het opbergen van de koffers vanmiddag zagen we plots een klein hagedis-achtig beestje verschijnen! Ik heb hem kunnen vangen en eens goed bekeken. Het lijkt een Gekko te zijn die een vliegreis en een week in een donkere koffer heeft gezeten (waarschijnlijk de voering of in het wiel, bij het uitpakken hebben we hem niet gezien). Her beestje is erg klein en redelijk actief. Ik heb hem in een bak met wat tuinzand, takjes en wat schelpen gezet. Ook een klein bakje met water.
Heeft iemand advies hoe ik het beestje het beste op kan vangen? Tenminste tot na de pasen? Ik weet zo niet hoe ik een foto kan toevoegen, maar hij lijkt op de foto in de volgende link: http://1.bp.blogspot.com/-0hGWa-jWBug/T ... _6597a.jpg
Onzeroel

Naam: Voor & Achternaam

Re: Gekko uit Curacao gevonden

Berichtdoor Tamara & Kevin » do 31 maart 2016, 07:40

Hoi, sorry voor het late antwoord, dat is waarschijnlijk een muurgekko die als verstekeling is mee gereisd, belangrijkste is nu dat je ervoor zorgt dat het diertje goed drinkt, zet er een ondiep schaaltje water bij en sproei ook af en toe eens op de wanden van zijn verblijf.

Als voeding kan je kleine krekeltjes geven, wat ben je van plan met het diertje te doen?
Tamara & Kevin
Global Moderator

Naam: Voor & Achternaam

Keer terug naar Algemeen