Dreamgeckos.com

Finn verhuisde naar het grotere terra

Foto's van terraria

Finn verhuisde naar het grotere terra

Berichtdoor Iriis » zo 09 feb 2014, 15:52

Finn is ondertussen bijna een jaar oud en eergisteren hebben we hem verhuisd naar zijn grotere terrarium. Hij zit aan de rechterkant, want het hele terra is nog wat te groot voor hem. Het stuk waar hij nu zit is 30x45x60 (LxBxH). Voordien zat hij in een faunabox van 35x25x25.
Ik had verwacht dat het hangplantje wat meer plaats zou innemen in de bak; ik vind het momenteel nog wat kaal, dus ik ga zo snel als ik kan terug naar de dierenwinkel om wat extra planten te kopen. voor de rest zit er hout in om te klimmen en een tak die uit zijn faunabox komt maar die ik een beetje awkard vind in deze bak.
Ik zet enkel het licht aan in de kant waar hij niet zit, want de lampen zijn niet afgeschermd. (Nog iets wat op het to do lijstje staat). Ik ben aan het overwegen om de lampen eruit te schroeven en led-strips te gaan halen in de Ikea.
Als jullie tips hebben om mijn decoratie beter te plaatsen of gewoon verbeteringen aan het terra, laat maar weten!

Afbeelding
Afbeelding

ps sorry voor de slechte foto's, de spiegelreflex was niet opgeladen :)
Iriis

Naam: Voor & Achternaam:

Re: Finn verhuisde naar het grotere terra

Berichtdoor Dries102 » zo 09 feb 2014, 17:49

Ik zou ook overwegen om echte planten in je terrarium te plaatsen, deze houden de luchtvochtigheid beter vast en vind ik
persoonlijk ook mooier. Dan moet je sowieso meer klimmogelijkheden voorzien gebruik meer takken en stronken in je bak.
Ik kan de lamp op de foto niet zien maar als het een warmtelamp is zie da zeker dat deze is afgeschermd en zodat de gekko
er niet aankan. Nog iets decoratief is gewoon een beetje mos op de bodem gebruiken, dat houdt de luchtvochtigheid bet vast.

Groetjes Dries
in mijn bezit:

2.0 Racodactylus Ciliatus
1.0 Chlamydosaurus kingii
1.1 Eublepharis macularius
hopelijk mogen er nog veel volgen:)
Dries102

Naam: Voor & Achternaam:

Keer terug naar Foto's