Dreamgeckos.com

Bouwverslag paludarium voor L. wiliamsi en D. leucomelas

zelfbouw terrariums

Re: Bouwverslag paludarium voor L. wiliamsi en D. leucomelas

Berichtdoor Tamara & Kevin » ma 04 aug 2014, 15:05

Die kan je er al afhalen, gewoon afknippen tegen de moederplant en dan de stengel naar believe korter maken, als je er een stukje aan laat kan je bv. een gaatje boren in een stuk hout en hem er met dat stukje stengel in steken, en dan hoef je hem normaal gezien niet meer op te binden.
Tamara & Kevin
Global Moderator

Naam: Voor & Achternaam

Re: Bouwverslag paludarium voor L. wiliamsi en D. leucomelas

Berichtdoor Laurens » wo 17 sep 2014, 19:14

Nog even een update voordat de diertjes komen. Volgende week zaterdag (4 oktober) ga ik naar de DN beurs in Nieuwegein om 1.1 Lygodactylus williamsi (F1 koppel) en 2.1 Dendrobates leucomelas op te halen.

Je ziet goed wat het uv licht van de solar raptor HQI lamp doet. Vol in het licht vs schaduw. Ik heb ook nog behoorlijk last van spinnetjes. Deze zijn waarschijnlijk met de planten meegekomen. Ik haal nu steeds de webbetjes weg, als de dieren er in zitten zullen de spinnetjes niet zo lang meer leven.
Afbeelding

De schuilplaats/afzetplaats is mooi verschuild. Ze kunnen onder het hout van de waterval ook goed tussen de bladeren wegkruipen.
Afbeelding

Dit plantje hangt in de schaduw. Dat kan het plantje niet zo goed hebben. Dit plantje is tijdens mijn vakantie half overleden, maar leeft nu weer een beetje op.
Afbeelding

Deze epifyt was ooit mooi rood met paarse bloemetjes. De plant hangt vol in het uv licht, dus ik weet niet waarom die nu groen geworden is.
Afbeelding

Hier zie je ook weer het verschil tussen planten die vol in het licht van de Solar Raptor hangen en degene die in de schaduw hangen.
Afbeelding

Overzichtsfototje:
Afbeelding

Onderin de bak met het licht van de SR duidelijk zichtbaar.
Afbeelding

Bovenin de bak. De gestreepte fireballs verliezen ook kleur. Zouden deze te warm staan?
Afbeelding
Laurens

Naam: Voor & Achternaam

Vorige

Keer terug naar Doe het zelf hoek