Dreamgeckos.com

Hoekterrarium zelfbouw

zelfbouw terrariums

Re: Hoekterrarium zelfbouw

Berichtdoor Gerda1975 » zo 14 sep 2014, 05:10

Stond persimoen, geen limoen :)

Op de kop hangen vind ik eigenlijk niet zo leuk, schijnt dat ze daar knikstaartjes van kunnen krijgen.

Ik vermaak me heerlijk met hun. Ze gebruiken echt alles in de bak, zelfs op de grond zitten ze. En snel dat ze zijn! en heb zelfs 1 wel 20 cm ver zien springen. Verder viel Mankie (zo noem ik hem/haar omdat 1 teentje verschrompeld lijkt) zo van het plafond naar beneden, gelukkig wel in de planten. Het is wel oppassen met de deurtjes open te doen want ze hebben de neiging om tussen de schuifrails te gaan liggen :? . Verder ben ik bezig met een fruitvliegenkweekje op te zetten, eens kijken of dat iets word.
Gerda1975

Naam: Voor & Achternaam

Berichtdoor Tamara & Kevin » zo 14 sep 2014, 07:54

Gerda1975 schreef:Stond persimoen, geen limoen :)

Op de kop hangen vind ik eigenlijk niet zo leuk, schijnt dat ze daar knikstaartjes van kunnen krijgen.

Oh, haha. Moet effe scheel gekeken hebben dan ofzo. :Haha
Kheb niks gezegd... :$

Van ondersteboven hangen kunnen ze inderdaad een klapstaart krijgen, dit kan je voorkomen door een zonneplaats net onder de lamp aan te bieden zodat ze dat niet hoeven te doen. Bamboestokje horizontaal vlak onder de lamp bijvoorbeeld.
Tamara & Kevin
Global Moderator

Berichtdoor Gerda1975 » zo 14 sep 2014, 07:59

Hehehehe overkomt mij ook wel eens...

heb bamboe daar hangen he, ongeveer 20 cm eronder en daar is het ongeveer 33-34 gr
Gerda1975

Berichtdoor Tamara & Kevin » zo 14 sep 2014, 08:55

Ja weet ik maar dan nog hangen ze wel eens graag ondersteboven inderdaad, daar is niet veel aan te verhelpen.
Maar als ze genoeg keuze hebben, er geen hele dag hangen en niet te zwaar worden zal het normaal niet zo snel gebeuren.
En in de eerste plaats zorgen dat ze gezond blijven en niks te kort komen zodat de spieren enzo sterk genoeg blijven om de staart recht te houden natuurlijk.., maar dat zal allemaal wel geen probleem zijn.
Tamara & Kevin
Global Moderator

Berichtdoor Gerda1975 » zo 14 sep 2014, 08:58

Wat een vertrouwen in mij hahaha.
Op zich hebben ze aardig wat te klimmen e.d. maar wil toch nog iets bijplaatsen van de week. Ze hangen er idd niet de hele dag, zijn wel slaapkoppen. Lamp is al uurtje aan maar duurt aardig lang voordat ik ze allemaal eens zie. Ach nou ja, tis tenslotte weekend :Haha
Gerda1975

Berichtdoor Gerda1975 » do 18 sep 2014, 12:10

weet iemand wat dit kan zijn?
ik heb wat fruit uit een olvaritpotje met wat vitamine en rosivicee gemengd en in de bak gedaan, nu na verloop van tijdje komen er donkere vlekken in het papje. Dat had ik vanmorgen ook maar dat papje was uit de vriezer gehaald en ik dacht dat het niet meer goed was dus dat eruit gehaald. Maar nu heb ik het ook met dit papje wat 'vers' is. Het enig wat ik kan bedenken is dat het of door de banaan kan komen wat door het fruit zit of door de vitaminen.
Gerda1975

Berichtdoor Tamara & Kevin » do 18 sep 2014, 14:15

Hebben we hier ook wel eens, denk ook dat het aan de banaan ligt.
Tamara & Kevin
Global Moderator

Berichtdoor Gerda1975 » do 18 sep 2014, 15:09

Ja, zoiets dacht ik ook, maar het zekere voor het onzekere :).Heb hem verwijderd en maar krekels in de aanbieding gegooid.
Gerda1975

Berichtdoor Gerda1975 » zo 21 sep 2014, 10:30

De klemmeri´s doen het lekker. Maar ik stuit toch op een probleempje. Het fruitbakje weten ze te vinden, tenminste...2 in ieder geval. Geen idee of het steeds dezelfden zijn omdat ze uiteraard op elkaar lijken. Heb krekels proberen te geven met een pincet en ook dan bieden 2 zich aan om dat op te eten. Nu heb ik krekels in een hoge appelmoes pot gedaan en de Klemmeri`s kijken er wel naar (niet allemaal) en gaan ook maar een klein stukje het potje in, maar daar blijft het bij. Nu al een paar keer op deze manier aangeboden maar dit werkt dus ook niet. En aangezien ik geen loslopende krekels in de bak wil hebben is het geen optie om ze los te laten. Zijn diepvrieskrekels een optie? want die kan ik dan gewoon in het voerbakje leggen
Gerda1975

Berichtdoor Tamara & Kevin » zo 21 sep 2014, 14:15

Daar gaan ze niet naar omkijken vrees ik...
Tamara & Kevin
Global Moderator

VorigeVolgende

Keer terug naar Doe het zelf hoek