Dreamgeckos.com

Hoekterrarium zelfbouw

zelfbouw terrariums

Re: Hoekterrarium zelfbouw

Berichtdoor Gerda1975 » zo 21 sep 2014, 16:36

hmm oke, maar ik zeg altijd: wie niet waagt wie niet wint ...;). Als het qua voedingswaarde bijna gelijk is aan verse krekels wil ik wel eens een poging wagen. Ga van de week wel eens wasmot proberen te bestellen, kijken of dat iets is voor de kruimels. Zit al een week te wachten op o.a. phelsumax, mag toch hopen dat ik het deze week binnen krijg. Had er al achteraan gemaild en ze hadden bepaalde dingen niet meer op voorraad :-( .
Gerda1975

Naam: Voor & Achternaam

Berichtdoor Tamara & Kevin » zo 21 sep 2014, 17:32

Je kan eens proberen, maar zelf vinden we het niks...
Heb ooit zo eens een doosje gekocht voor een luipaardgekko die niet wilde eten dus moesten we ze dwangvoeren, deed het doosje open en ging gelijk over m'n nek. Heb het linea recta in de vuilnisbak gegooid en nooit meer geprobeerd, maar misschien was het een slecht doosje dus je weet nooit.
Qua voedingswaarde kan ik je er niks over zeggen, nooit meer naar gekeken achteraf. :)

Wasmotjes lusten die van ons wel, maar ze mogen niet te groot zijn.., en die mag je ook niet te vaak geven want ze bevatten veel vet, werken verslavend en binnen de kortste keren eten ze niks anders meer.
Hier krijgen ze er 1 per dier om de 2 weken ofzo.
De motjes die er uit komen vinden ze ook helemaal geweldig om achter te jagen dus die geven we hier ook wel eens, maar die bevatten totaal niks meer van voedingswaarde.
Tamara & Kevin
Global Moderator

Berichtdoor Gerda1975 » wo 24 sep 2014, 11:47

Zo, de site gehackt ofso? kreeg al afkickverschijnselen...hahaha nee hoor.

Nou, heb de krekels eerst flink vol laten vreten en toen gelijk in de vriezer (heb een knop erop dat als ik iets nieuws erin gooi dat het sneller bevroren is) en uiteindelijk aangeboden met een pincet en 3 Klemmeri's zaten erin te vreten! Al 1 klemmeri weer meer dus. De andere zal denk ik niet lukken dus ik heb nog wat neergelegd op bamboe. Al met al: mijn diertjes eten het dus wel :). Dus ik ga het gewoon op deze manier doen. Verder mijn bestelling binnen gekregen maar ze hadden de 200 gr van phelsumax niet meer dus dat heb ik besteld bij Kammie's met gelijk meelwormen erbij. De jellycups die ik besteld had om het gewoon eens te proberen lusten ze ook, alleen zo,n kuipje is echt veels te veel voor mijn dieren! Dus ik ben echt blij als ik de phelsumax binnen heb.

Dit weekend ook de sproeisysteem installeren, alleen nog uitvogelen hoe de timer werkt want de beschrijving lijkt wel bij de Ikea weg te komen.
Gerda1975

Berichtdoor Laurens » wo 24 sep 2014, 18:33

Waarom geen krekels los in de bak? Als je niet te veel voert zullen de gekko's ze vanzelf opruimen.
Laurens

Berichtdoor Gerda1975 » do 25 sep 2014, 06:47

Deels omdat ik mijn achterwand graag heel houd en aangezien de krekels zo klein zijn kunnen ze makkelijk ergens tussen kruipen en daarbij heb ik gelezen dat als krekels niet opgegeten worden (om wat voor reden dan ook) dat die nog wel eens willen knagen aan andere dieren als het nacht is.
Gerda1975

Berichtdoor Gerda1975 » vr 26 sep 2014, 17:28

wat voor maat raden jullie eigenlijk aan voor een luipaardje? ik lees dat 60 al kan maar dat lijkt mij toch vrij klein
Gerda1975

Berichtdoor Tamara & Kevin » vr 26 sep 2014, 19:01

80-50-50 vinden we zelf een mooie maat voor 1-2 luipjes, 60 vinden we zelf te klein om een fatsoenlijk verschil in temperatuur te kunne creëren.
Tamara & Kevin
Global Moderator

Berichtdoor Gerda1975 » za 27 sep 2014, 07:45

Nog even afgezien van de temp, vind ik 60 wel erg klein. Affijn, ben dus druk aan het rondneuzen maar kom eigenlijk nergens tegen dat ze ook uv-lamp nodig hebben. Hoe zit dit nou precies?
Gerda1975

Berichtdoor Tamara & Kevin » za 27 sep 2014, 09:26

Wij hebben boven onze vrouwen een 5.0 hangen, bij de mannen enkel een warmtespot.
Normaal gezien zouden ze het niet nodig hebben , maar hier zien we de vrouwtjes die hebben afgelegd er toch geregeld gebruik van maken en heb ook de indruk dat ze sneller recupereren op die mannier.
Kwaad zal het in elk geval niet kunnen.
Tamara & Kevin
Global Moderator

Berichtdoor Gerda1975 » za 27 sep 2014, 09:28

Moest ff opzoeken wat recupereren betekend hahaha. In principe zal ik het dus niet nodig hebben want ik wil geen mannetje erbij, ik ga dan voor 2 vrouwtjes.
Gerda1975

VorigeVolgende

Keer terug naar Doe het zelf hoek