Dreamgeckos.com

Brainstorm Project

zelfbouw terrariums

Brainstorm Project

Berichtdoor Pompeii » di 12 mei 2015, 20:35

Vanaf november/december verhuizen wij en krijgen de gekko's een plaats op zolder. Nu had ik een plan om een open terrarium te maken (bovenkant open). Het grondoppervlak zou het volgende zijn 160breed x 180lang. Ik zat te denken aan 2 soorten (één soort wordt opgenomen in de collectie) ofwel de steno stenodactylus of de vipergekko's. Zou een zeer leuke kolonie kunnen uitbouwen.

Het project zou verwarmd worden met enerzijds een warmtekabel. 1/3 of 1/2 van het oppervlakte en 1/2 lichtpunten bovenaan (indien ik de gemiddelde temperatuur op zolder optimaal krijg!). Inrichting heb ik reeds deels in men hoofd. Zal binnenkort eens kleine projecten starten voor bestaande bakken.

Hoe denken jullie hierover?

Alvast bedankt

DIeter
The Bay
Pompeii

Naam: Voor & Achternaam

Re: Brainstorm Project

Berichtdoor Tamara & Kevin » wo 13 mei 2015, 17:48

Leuk idee, weet wel niet hoe het met Steno's zit maar vipergekko's kunnen best nog aardig uit de voeten wat klimmen betreft, ook tegen glas dus wat dat betreft lijkt ons de open bovenkant wel geen goed plan. :)
Hou er ook rekening dat je in zo'n grote bak voor zulke kleine dieren wel een hele hoop voedsel zal moeten voorzien, anders gaan ze moeite krijgen met het vangen ervan vrees ik.
Tamara & Kevin
Global Moderator

Re: Brainstorm Project

Berichtdoor Pompeii » wo 20 mei 2015, 20:05

Het is en blijft een project. Eerst en vooral moet ik zeker weten dat er geen gevaar schuilt dat ik opeens een leeg terra bekijk.

Op vlak van eten komt dat zeker in orde! Ging dan zoiezo meer voer mogelijkheden voorzien. Spijtig genoeg krijg ik hier niet veel feedback van de mensen met kennis van zaken rond deze soort. Het forum is zo een beetje aan het stilvallen.

Groeten
The Bay
Pompeii

Keer terug naar Doe het zelf hoek