Dreamgeckos.com

Eikenhouten terrarium

zelfbouw terrariums

Eikenhouten terrarium

Berichtdoor Ferdy01 » wo 21 dec 2016, 11:13

Hallo allemaal,

Momenteel ben ik me aan het oriënteren op een bak met Luipaardgekko's. De afgelopen dagen heb ik hier, in boeken en in een aantal winkels getracht informatie en ideeën op te doen.

De standaard terrariums welke in de winkel te koop zijn vind ik persoonlijk erg lelijk. Ik heb daarom ook besloten om zelf een terrarium te bouwen van eikenhout en plexiglas. Onderstaand een eerste schets:

Afbeelding

- De ventilatie wil ik via de zij- en bovenkant realiseren, is dit voldoende of zijn er andere bezwaren om dit anders te doen?
- Schuiframen aan de voorkant vind ik een doorn in het oog, het liefste werk ik met een schuifdeksel aan de bovenzijde, bezwaren?
- Hoe om te gaan met verlichting en warmtevoorzieningen? Ook een grote lichtkap vind ik niet mooi, is het bijvoorbeeld mogelijk met warmtematten/stenen en led verlichting voldoende te realiseren? Of heb je echt warmtespots nodig? En hoeveel Watt moeten deze dan zijn?

De inrichting wil ik zo natuurlijk mogelijk maken middels een zelf gemaakte achterwand, verschillende schuilplekken et cetera. Voor nu eerst maar eens bovenstaande zaken uitzoeken en verder uitwerken. Ik ben benieuwd naar jullie expertise!

Groetjes Ferdy
Ferdy01

Naam: Voor & Achternaam

Keer terug naar Doe het zelf hoek