Dreamgeckos.com

Weinig activiteit op GF...

voor alle forum vragen

Berichtdoor Cindy » wo 05 okt 2011, 13:27

Nu kan het aan mij liggen, maar ik bemerk dat er nog amper nieuwe topics worden gepost, buiten de 'luipaardgekko's' en 'Nieuw-Caledonische gekko's' -secties om.... :(
Ik vind dat heel jammer, en vraag me af of ik daarin enige ben?

Groeten,
Cindy
Cindy

Berichtdoor DreamGeckos.com » wo 05 okt 2011, 14:19

Ik denk dat het komt omdat het forum nog maar 10 maandjes oud is het is dan ook aan de leden om te gaan posten :) dus als je iets interesants hebt post het maak wat blogjes etc

Gr
Richard
Afbeelding
DreamGeckos.com
Beheerder

Re: Weinig activiteit op GF...

Berichtdoor SL-Gecko's » wo 05 okt 2011, 16:57

....tja GF is eigenlijk ''DE'' RF onder de gekko's,er zijn hier in nederland 3 soorten gekko's die vrij veel gehouden worden en die kenne alle 3 een eigen forum,zoals phelsuma's,rhacos en leo's,alles daar buiten is echt minimaal...

GF is een openbaar forum netzoals alle andere fora's dat zijn,als je het verschil bekijkt tussen andere fora en GF is het verschil eigenlijk niets,...ik heb het er pas nog over gehad met Kees...
Misschien dat GF een soort vereniging moet worden zoals gwg dat was?...of een soort van sub forum aanmaken waar info staat voor echte ''gekko liefhebbers'' ,weet nog niet prcies hoe ik dit moet uitleggen...

Tot nu toe zie ik GF meer als iets waar plaatjes gedumpt worden waarop gereageerd kan worde met mooi en grats etc...

Het forum opzich bied voor nu nog weinig extra informatie.

En tuurlijk het forum is nieuw,maar de topics die hier gepost worden kom je op andere fora ook tegen,ik zie het nut daar niet van , spijtig :(

Mvg
Sander.

(post heb ik ondertusse al 10 tal keer aangepast...excuus.)
Afbeelding
Afbeelding
SL-Gecko's
Beheerder

Naam: Sander Leijdens

Berichtdoor Ilona » wo 05 okt 2011, 21:10

Ik heb dankzij GF veel interessante en nieuwe mensen ontmoet met een en dezelfde passie voor dieren.

Daarnaast geef ik Sander gelijk; er worden veel foto's gepost van de dieren in topic (waar ik ook mede schuldig aan ben :$ )

Toch vind ik een groot voordeel aan GF het niveau van de leden & staff, iedereen gaat respectvol met elkaar om en de sfeer is goed.

Het 'lege' forum kan ook komen doordat er zoveel subdivisies zijn van gekko's in landen die minder populair zijn / minder vaak gehouden.

Als daar minder / weinig in wordt gepost geeft het een inactievere indruk maar het kan niet voorkomen worden.
Ilona

Berichtdoor The Gex Files » wo 05 okt 2011, 21:34

Het is inderdaad redelijk rustig op het forum, maar er is ook nog niet zo heel veel reclame voor het forum gemaakt.
Het zou inderdaad leuk zijn als er meer mensen met andere gekko-soorten hier gaan komen, maar ja dat heeft tijd nodig.
Wij plaatsen momenteel ook voornamelijk foto's. De reden hiervoor is dat we het meeste van onze kennis al zo'n beetje hier op gezet hebben.
We gaan ons niet bemoeien met andere gekko-soorten waar we wel wat van weten, maar minder verstand van hebben, dat laten we aan de kenners van dat soort over.
Wat betreft de commentaren die er gegeven worden op foto's, zoals Leuk, mooi, schattig enz. Daar kan, zoals we al eerder aangegeven hebben, ook wat aan gedaan worden door een minimaal aantal tekens in te stellen voor een post.
En misschien nog een ideetje, maak een sub-categorie voor engels sprekende mensen.
Groetjes,

Léon en Debbie
The Gex Files

Berichtdoor MarcoG » do 06 okt 2011, 17:34

Ik merk het ook wel een beetje.
Zeker als je al nooit op het luipaardgedeelte kijkt, is het al snel rustig.

Naast de andere gekkosoorten liefhebbers mis ik ook een beetje de discussies
Komt misschien door het hoge "ah gossie"foto gehalte, misschien door gebrek aan (ervaren) leden.

Moet ook wel bekennen dat hierdoor mijn activiteit hier verminderd is, en ik kan me voorstellen dat ik niet de enigste ben, gezien het feit er steeds minder gepost lijkt te worden.
Even if you fall on your face, you're still moving forward.
0.0.1 Trioceros bitaeniatus (Leon)
0.4.0 Lepidodactylus lugubris
2.3.0 Peruphasma schultei (PSG 270)

Collectie dvd's
MarcoG

Berichtdoor Kirsten » do 06 okt 2011, 17:51

T is een bekend verhaal, ook ik merk dat t rustig is en er weinig wordt gepost op foto's na inderdaad. Ook merk ik zelf dat ik hierdoor (enkel foto's die worden geplaats) mijn interesse afneemt om er op te reageren. Niet dat het niet leuk is om foto's te zien maar vind het niet altijd nodig om te reageren. Moet wel zeggen dat ik dit buiten dat het nu zo rustig is om, en erg prettig forum vind omdat er inderdaad veel respect is voor elkaar en er weinig "zeikers" en ruziezoekers zijn. Is op sommige fora nog wel à anders. Lijkt wel of daar d helft van de mensen enkel zitten om elkaar af te kraken. Maar wellicht inderdaad met een Engelstalig gedeelte en wat meer leden...
Kirsten

Naam: Voor & Achternaam

Berichtdoor Michael » do 06 okt 2011, 17:58

Het is idd rustig op het forum. Maar de foto's + reacties daarop zorgt er wel voor dat er enigszins activiteit blijft op het forum. Je krijgt natuurlijk een hoog "ik vind het leuk" gehalte maar dit kun je opvangen op de manier zoals the gex files al aangaven.

Groeten Michael
Groeten Michael
Michael

Keer terug naar Helpdesk