Dreamgeckos.com

Starter van de hobby

Starter van de hobby

Berichtdoor Gladeaal » ma 14 apr 2014, 11:42

Hallo, Ik ben nieuw en ga beginnen met deze hobby. Ik heb al sinds klein een droom om reptielen te houden en die wil ik nu waar maken. Ik heb mijzelf ook al als een gek ingelezen op verschillende de dieren maar, ik kom er maar nier over uit. Ik heb dus al een terrarium van een kennis overgekocht.

Die gene was gestopt met de hobby. Dit terrarium is 100x60x180 in LxDxH. Ik had me dus al een tijdje ingelezen en nu weet ik dat met baardagamen dit een no go is omdat, de hoogte te groot is en mijn kennis had dus gekko's welke weet ik helaas niet maar, ik zag deze dus nooit en dit vindt ik zonde van deze hobby.

Dus, nou durf ik het niet aan om met een gekko te beginnen misschien???? kunnen jullie mij wel om praten en of jullie misschien andere leuke dieren weten die in dit formaat terrarium passen. Ik heb zelf niet echt voorkeur op een bepaald reptiel alleen, als hij maar niet te klein is. Ik zelf vond de kraaghagedis een mooi dier alleen, kan ik er niet veel over vinden in bak maten en zo.

Mvg,

Gladeaal
Gladeaal

Naam: Voor & Achternaam

Re: Starter van de hobby

Berichtdoor Gladeaal » di 15 apr 2014, 13:37

kroonbasilik of basiliscus plumifrons, kan deze gehouden worden als solo ? en in dit formaat?

mvg,

Gladeaal
Gladeaal

Berichtdoor Tamara & Kevin » di 15 apr 2014, 15:59

Ja, en nee...
Maar je bent je er toch van bewust dat je op het GEKKO forum zit hoop ik? :)
Tamara & Kevin
Global Moderator

Berichtdoor Tamara & Kevin » di 15 apr 2014, 18:01

Trouwens, als je voor een daggekko zoals Phelsuma grandis zou kiezen dan zal je die absoluut zeker wel zien, die zijn overdag actief en in die maten van terrarium gaan ze zich zeker helemaal geweldig voelen. ;)

Het is wel een heel mooie maat van bak hoor, maar een basilisk heeft net zoals een wateragaam een ruim watergedeelte nodig, en daar is je bak dan weer iets te smal voor vinden we persoonlijk.
Tamara & Kevin
Global Moderator

Berichtdoor Gladeaal » di 15 apr 2014, 19:02

Daar was ik bewust van maar, ik zag toen hagedissen dus ik dacht kan het altijd proberen. ;) Ik dacht zelf ook aan die water bases en dan hoe en wat. Ik denk zelf de hele bodem van water te maken en dan gewoon Klim partijen en daar bij wat plateaus waar eten op kan maar, het zou mooi zijn als ik een echte kroonbasilik houder kan vinden die een goede mening er over kan geven.

Die gekko de Phelsuma grandis, ik ben bang dat ik die kwijt raak in zoon grote bak of valt dat mee? of Kan je hier een groepje van houden?
Gladeaal

Berichtdoor Tamara & Kevin » di 15 apr 2014, 21:31

Dat valt mee, een knalgroene gekko met rode stippen van 30 cm ben je niet zo snel kwijt, alhoewel je soms wel effe moet zoeken voor je ze vind, maar dat heb je met veel reptielen.
In groepjes gaat niet lukken, best als koppel houden.

En geen enkel probleem hoor, dat je vraagt naar ander reptielen, kennis genoeg op het forum hier.., we hadden gewoon niet door dat je er al een nieuw topic voor had geopend, op de juiste plaats. Helemaal goed en foutje van ons dus. :$

Denk dat er weinig mensen hier zijn die kroonbasilisken houden, maar je weet natuurlijk nooit.
Kijk misschien ook eens op www.quolibet.nl , daar gaan ze je met hun ervaring wel aan de juiste informatie kunnen helpen denk ik.
Grtz.
Tamara & Kevin
Global Moderator

Berichtdoor Gladeaal » ma 21 apr 2014, 13:36

Het wordt een RidderAnolis :)
Gladeaal

Keer terug naar Hagedissen