Dreamgeckos.com

phulsuma grandis

phulsuma grandis

Berichtdoor coruutgrunn » do 26 sep 2013, 12:50

Ik ben dus nu een terra aan het bouwen van 140x100x50 bxhxd en daar wil ik dus graag phulsuma grandis in gaan houden maar vanwege de afmeting wil ik hier graag van die velgekleurde boomkikkers (gifkikkers) bij gaan houden heeft iemand ideen welke zoorten hier bij kunnen en daar miss ook voor beelden van mvg cor
coruutgrunn

Naam: Voor & Achternaam

Re: phulsuma grandis

Berichtdoor nandooo » vr 27 sep 2013, 19:52

hallo,

een phelsuma grandis is wel erg groot voor bij gifkikkers.
dus misschien de grotere soorten , maar ik weet het niet zeker of het kan
nandooo

Berichtdoor Montes » wo 23 okt 2013, 20:48

Voor zover ik begrepen heb kunnen phelsuma's en gifkikker perfect samen gehouden worden. Of dees voor alle soorten gifkikker geld weet ik niet
1.2.0 Phelsuma klemmeri
1.1.0 Phelsuma Cepediana
1.0.0 Iguana Iguana
Montes

Berichtdoor Tamara & Kevin » wo 23 okt 2013, 21:12

Of dit met elke gifkikker kan durven we niet zeggen maar het kan zeker niet met alle Phelsuma's.

Een grandis of een standingi van een dikke 25 cm gaan zo'n klein kikkertje zeker als een snackje zien, en al zijn gifkikkers in gevangenschap wel niet meer giftig... Andere kikkers zijn dat soms nog wel.
Als je dit bijvoorbeeld met een jonge melkkikker probeert ben je niet alleen je kikker maar ook je gekko kwijt.
Tamara & Kevin
Global Moderator

Berichtdoor lady_Isabel » wo 06 nov 2013, 19:32

De phelsuma grandis is veel te groot om bij gifkikkers te kunnen. Ik ga ook gifkikkers houden en heb me er al helemaal in verdiept. Kleine phelsuma kunnen wel bij gifkikkers zoals de Phelsuma quadriocellata of de klemmeri. Ik ga ventrimaculata samen met klemmeri houden in een paludarium van 1.40 bij 70 bij 70 cm. Het voordeel van klemmeri is dat het zo'n beetje de enige gekko is die elkaar goed verdragen. Anders kun je eigenlijk alleen een koppel of trio bij elkaar houden. En je moet ook goed letten op de luchtvochtigheid waarbij de gekko gehouden mag worden aangezien die voor bepaalde soorten lager ligt dan voor gifkikkers.
lady_Isabel

Keer terug naar Amfibieën