Dreamgeckos.com

Wimpergekko eet niet

Wimpergekko eet niet

Berichtdoor robbeehhh » wo 04 jan 2017, 20:32

Ik heb pas een wintergekko in huis gehaald en ik heb niet de indruk dat hij / zij (nog geen idee van het geslacht) eet... Ik voer hem iedere avond (tot ik doorheb dat hij eet, dan minder ik naar een 3 - 4 keer per week) een beetje CGD.
Kan dit komen door de stress van de verhuis en dat hij zich nog moet aanpassen of doe ik iets verkeerd?
En zo ja, met wat kan ik hem snel laten eten (desnoods door dwangvoeding)? Of hoe lang zal het ongeveer duren tot hij begint te eten?
Ik heb ook gehoord dat dit door de temperatuur kan komen, is dit waar? En hoe hoog / laag mag de temperatuur dan komen?
Kortom, heeft iemand tips om hem te laten eten?
robbeehhh

Naam: Voor & Achternaam

Re: Wimpergekko eet niet

Berichtdoor Geckogek » wo 11 jan 2017, 12:38

Leuk dat je een wimpergekko hebt gekocht!
Het is meestal lastig om aan het voer te zien of er van gegeten is. Zeker als ze nog klein zijn.
Je kunt wel opletten of je poepjes ziet in de bak, dan weet je dat er zeker gegeten wordt.
Je moet ook net mazzel hebben dat je ze ziet eten. Dat doen ze natuurlijk ook als wij liggen te slapen!
Het is wel zo dat als het kouder is in huis (rond de 18 graden overdag) in de winterperiode, dat ze soms
minder eten dan wanneer het warmer is en inderdaad kan stress er ook voor zorgen.
Laat het diertje lekker een paar weken met rust. Dan bedoel ik, niet oppakken en heel rustig bewegen
en praten tijdens het verzorgen.
Maar.......op ontlasting letten dus!
Nog iets, hoe groot is je bak want als het een erg grote bak is in verhouding tot de gekko kan hij/zij
misschien het eten niet vinden! Succes.

Veel plezier met je wimpertje!
Groetjes, Sabrina
Geckogek

Naam: Voor & Achternaam

Keer terug naar Algemeen