Dreamgeckos.com

Mannelijke wimpergekko en fruitjelly's

Mannelijke wimpergekko en fruitjelly's

Berichtdoor TheChestnutZoo » do 04 jan 2018, 09:59

Beste iedereen,

Enkele maanden geleden heb ik bij een faillissement van een reptielenzaak een volwassen wimpergekko overgenomen. Dit alles inclusief groot terrarium en wat hij graag at in de winkel: fruit jelly's. Ik besproei, heb genoeg schuilmogelijkheden, heb levende en plastic planten, rustige plek voor het terrarium en pak hem nauwelijks op. Hij is zeer actief 's nachts maar ook erg rustig als ik hem hanteer. Kortom een tamme kerel.

Inmiddels eet Loki 1 jelly per 4 weken. Af en toe gooi ik er krekels, wasmotlarven of BSF larven in, maar enkel de krekels verdwijnen op een laag tempo. De anderen eet hij niet. Soms zie ik filmpjes waar wimpergekko's als een gek een krekel van een pincet pakken, maar dat zie ik deze niet doen.

Ik heb van CGD Banana and Papaya wat ik elke twee-drie dagen met de hand (!) moet voeren, want het bakje waar ik het in zet, blijft altijd onaangeraakt.

Af en toe geef ik wat banaan, mango en meloen. Maar dit gaat ook in een tempo...! Banaan is wel echt zijn favoriet.

Ik vroeg mij daarom af wat een mannelijke wimpergekko normaal eet. Is het altijd zo summier? Het is geen mager mannetje maar ook geen dikkerd.
TheChestnutZoo

Naam: Voor & Achternaam

Re: Mannelijke wimpergekko en fruitjelly's

Berichtdoor Geckogek » wo 10 jan 2018, 13:28

Beste,

Wimpergekko's zijn over het algemeen geen grote eters.
Vandaar dat het belangrijk is de juiste voeding aan te bieden.
Als de jouw mannetje al vol zit met krekels, zal hij zeker weinig van de Cgd eten.
Misschien kun je hem een tijdje geen krekels geven, of maar 1x in de week 4 krekels.
Voor de rest Cgd of Pangea, bij mij vinden ze Pangea lekkerder dan Cgd.
De krekels bepoederen met een calcium preparaat.

Verder niet teveel van de Cgd of Pangea in het bakje doen (ketchup dikte) dan zie je snel deukjes als ervan is gegeten.

Zelf geef ik nooit jelly's. Wasmotlarfjes wel heel soms!

Succes met de Wimper!
Geckogek

Re: Mannelijke wimpergekko en fruitjelly's

Berichtdoor foitoch » wo 21 maart 2018, 15:46

jelly zijn slecht voor dieren het is 1 bonk suiker zonder enige voedingwaarde
foitoch

Keer terug naar Algemeen