Dreamgeckos.com

wimpers houden verschil met duitse eisen..

wimpers houden verschil met duitse eisen..

Berichtdoor opelpower89 » zo 22 feb 2015, 14:13

hoi mensen

ik werd vandaag op een duitse wimpergekko groep op fb helemaal af geslacht
omdat ik mijn wimpertjes veel te koud hield en geen uvb aanbood , volgens hun kunnen de wimpers prima tegen de 30 graden zitten en moeten de minimum maten voor eentje minimaal 50x50x80 zijn , en dergelijke dingen

waarom komt dit verschil tussen duitse en nederlandse caresheets en meningen ....
2.1.9 correlophus ciliatus
0.4 Eublepharis Macularius
1.1 homopholis fasciata

0.0.1 Ceratophrys cranwelli
1.1 hylea cinerea

0.1 morelia junglebredli x jaguar
0.1 corallus hortulanus
0.1 Pantherophis guttatus
opelpower89

Naam: mike

Re: wimpers houden verschil met duitse eisen..

Berichtdoor Jarrah » do 05 maart 2015, 08:04

Weet je nog hoe de groep heette ? Ben er wel benieuwd naar. 30 graden lijkt me echt te warm maar ik denk wel dat " kamertemperatuur " zoals dat hier wordt gezegd, een erg breed begrip is. Ik heb meerdere soorten uit de voormalig Rhaco groep en eigenlijk allemaal waarderen ze de warmte wel. De een uiteraard meer dan de andere.
Ik denk dat UV licht nooit verkeerd is.
Ook ik vind de minimum maten soms aan de kleine kant. Iedereen moet het voor zich weten maar ,45x45x60 ,vind ik voor een koppel of trio ook wat aan de kleine kant.
Waarschijnlijk is er in elk land wel een andere standaard voor het houden van dieren.
TE KOOP
0.1 Sanzinia madagascariensis

Mijn dieren:
2.2.4 Correlophus sarasinorum
1.1 R leachianus friedel line
1.1 Underwoodisauris milii

Diverse slangen
Jarrah

Re: wimpers houden verschil met duitse eisen..

Berichtdoor MauriceJWijma » vr 05 jun 2015, 12:08

UV licht kan geen kwaad. Maar als ik naar mijn eigen dieren kijk, komen ze (bijna) niet met UV licht in aanraking. Overdag schuilen ze in hun holletjes (holle kurkstam), EN zitten dan zo ver als mogelijk van de uitgang. Daarom vermoed ik dat het weinig toegevoegde waarde heeft om een UV lamp te gebruiken.

Ik las ergens dat langdurige blootstelling aan temperaturen boven de 27 graden de hersenen kan aantasten. Zelf houd ik ze overdag tussen de 22 en 26 graden (vandaag met een koelblok op het terrarium, omdat het anders misschien toch te warm wordt, met deze tropische dag). En in de nacht is het niet lager geweest als 17 graden midden in de winter.

Voedsel krijgen ze elke 2 dagen in de vorm van CGD van verschillende merken. En daar naast eens of 2 keer per week een paar goed gevulde krekels met vitamine poeder. Eens per dag (vlak nadat de LED lampen uit zijn) sproei ik aardig heftig, voor drinkwater en luchtvochtigheid. Is over de hele dag tussen de 95 en 60%. Ik las dat ze een vochtige en relatief drogere periode nodig hebben.

Ze doen het perfect bij me. Geen knikken in de staarten, geen "floppy tail", zijn actief, jagen als er voedsel rond loopt in hun verblijf. Vervellingen gaan altijd perfect.

Mocht iemand toch nog toevoegingen hebben, dan hoor ik het graag. Daar is het forum eenmaal voor, denk ik.
MauriceJWijma

Naam: Voor & Achternaam

Keer terug naar Algemeen