Dreamgeckos.com

wimpergekko terra

wimpergekko terra

Berichtdoor benne » za 22 aug 2015, 21:40

hey, ik ben van plan om een paar wimpers te houden. de terra's staan al een tijdje te wachten op hun gasten.
graag had ik jullie comentaar en meningen eens gehoord, dan kan ik nog wat dingen veranderen voor ze er in gaan.

ik heb nu 2 terra's ingericht een van 45x45x60 en een 60x45x60

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding[/img]

op de bodem licht coco's en wat raptibark, als verlichting heb ik 2 "nutural light'' lampen van exo terra (een van 12W en een van 25W)

een schuilplaats staat er nog niet in, had gelezen dat ze graag ondersteboven hangen. dus had gedacht om een stuk bamboe van ong 5cm diameter verticaal omhoog te hangen, dan kan hun staart niet omplooien.
zouden ze er gemakkelijk in en uit kunnen als het ongeveer een 5cm van de bodem en bovenkant hangt? of beter nog een gat lang de zijkant maken?

er staan echte planten in, nu vroeg ik me af hoe veel een wimper ontlast, als dit zo ongeveer als mijn baardagaam is, is het niet zo handig om proper te houden om dat alles op de planten valt veronderstel ik?

ik kan de lampen niet de hele dag laten branden om dat het dan te warm zou worden, ik heb een thermostaat gekocht die ook tot 0gr kan koelen (staat toch op de doos) maar wat voor iets kan ik gebruiken om te koelen? kan niet echt iets vinden op het internet. en lijkt me best wel nodig zeker tegen volgende zomer, over een 30dagen was de warmste temperatuur 28-29gr.

ook staat er een bakje van de afhaalchinees in met een gat van 5cm bovenin. dit is 3/4gevuld met mos. als ik dat doosje zo bekijk kan ik me moeilijk voorstellen dat het beestje zich hier in kan ronddraaien om er terug uit te kunnen? is een deksel echt noodzakelijk?

is een uvb lamp echt niet nodig? hoe zetten zij dan calcium en zo om?

voor voedsel heb ik een potje "repashy crested gecko" staan voor zo ver ik kan zien zitten hier al vittamienen en zo in, is het dan nog nodig om de krekels te bepoederen?
en is die fruitgel nu goed of slecht voor een wimper? sommige zeggen dat er enkel suiker inzit terwijl in de speciaal zaak beweert word dat je je diertje er op in leven kan houden...

sorry voor de vele vragen :/ is nog allemaal nieuw voor me.

alvast bedankt,
grtz.
benne

Naam: Voor & Achternaam

Re: wimpergekko terra

Berichtdoor benne » zo 23 aug 2015, 14:56

welke hygrometer gebruiken jullie? ik heb er momenteel 3 die 3 verschillende vochtigheids graden aan geven :/

een van exo terra, die geeft 70 aan, en dan 2 de zelfde van zoomed, de ene zegt 40 de andere 55 :/
is best wel een groot verschil. welke moet ik nu geloven?
benne

Naam: Voor & Achternaam

Keer terug naar Algemeen