Dreamgeckos.com

warmte in terrarium

warmte in terrarium

Berichtdoor sanders » zo 20 maart 2016, 11:52

Ik heb eergisteren een Exa Terra terrarium gekocht speciaal voor de wimpergekko. Hij staat op mijn slaapkamer. Achter de achterwand ligt een verwarmingssnoer en onder de bak een warmtemat (speciaal hiervoor uitgespaard). Helaas komt de temperatuur niet boven de 18 graden. Buiten is het nu een graad of 6. Hoe krijg ik de temperatuur nu op orde voor mijn wimpergekko (of twee)? Zou een warmte lamp helpen die ik boven het gaas van het dak zet? En welke lamp raden jullie me dan en wat voor wattage?
Ander tips voor warmte zijn natuurlijk ook welkom. De kachel aan helpt niet omdat er overdag niemand thuis is staat deze te laag.
sanders

Naam: Voor & Achternaam

Re: warmte in terrarium

Berichtdoor Killalotbee » ma 21 maart 2016, 20:24

Je hebt van die lampenkappen van Exo Terra speciaal voor over jouw bak te zetten. Ik gebruik deze ook. Hier is het warm genoeg, maar anders zou ik daar 2 warmtelampen insteken van 26 watt en eens kijken hoe dat gaat. Je moet wel opletten dat je warmtelampen koopt die je horizontaal kan hangen. De lampen in de lampenkap hangen horizontaal daarmee. Die bestaan, ook van exo terra of andere merken.
0.2 Pogona Henry named "Roxy" and "Spikey"
1.2 Wimpers named "Marley", "Ruby" and "Ivy"
1.0 Trio Jacksonii named "Diablo"
1.1 Chahoua Mainland named "Floki" and "Bailey"
1.1 Abronia Graminea named "Thorin" and "Asura"
1.2 Leachi named "Token", "Vixen" and "Nyla"
Killalotbee

Berichtdoor sanders » ma 21 maart 2016, 21:29

Bedankt voor je reactie. Ik ken die kappen wel maar hoorde dat ze niet te heet kunnen worden. Hopelijk kan deze kap de lampen hebben die ik nodig heb want ze zijn vrij prijzig. Ik wist trouwens ook niet dat er lampen waren speciaal voor horizontaal? Ik ga morgen wel naar de plaatselijke rep shop.
sanders

Berichtdoor sanders » wo 23 maart 2016, 08:50

Bij de repshop raade ze de Exa Terra lampenkap af omdat deze niet zo goed tegen de warmte kan. Ik heb nu een losse lampenkap gekocht met een lamp van 75 watt die het licht breed uitschijnt. Bovenin de bak is het 21 graden maar onderin blijft maar een graad of 16. Zou het raadzaam zijn de het gaas van het dak dicht te maken zodat d warmte in de bak blijft?
sanders

Keer terug naar Algemeen