Dreamgeckos.com

Aantal vraagjes

Aantal vraagjes

Berichtdoor John717 » zo 25 jun 2017, 14:31

Ik wil graag een wimpergekko aanschaffen, de vraag is alleen of dat mogelijk is aangezien ik om de week gemiddeld een weekendje weg ben... Ik heb niet echt buren die ze kunnen voeren dus vandaar dat ik het aan jullie experts vraag.

Daarnaast de vraag of 1 volstaat of het het best is meteen twee aan te schaffen? Wat is beter voor het diertje zelf?

Alvast bedankt!
John717

Naam: Voor & Achternaam

Re: Aantal vraagjes

Berichtdoor Geckogek » vr 30 jun 2017, 08:36

Hallo John,

Zoals je al hebt gemerkt is het gekkoforum niet erg druk bezocht. Veel liefhebbers zitten op facebook en/of instagram.
Om toch alvast je vraag te beantwoorden, ik denk dat het best kan, een weekendje weg, als het om één nachtje gaat. Gaat het om twee of meer nachten wegblijven dan zou ik toch iemand regelen die op z'n minst even sproeit en controleert of er geen ontlasting in het voerbakje en waterbakje zit.
Voeding kan ook bederven als het langer dan twee dagen blijft staan. Water wordt er ook niet frisser op.

Groetjes, Sabrina
Geckogek

Re: Aantal vraagjes

Berichtdoor Geckogek » vr 30 jun 2017, 08:46

Meer dan één wimpergekko kan wel, maar ze kunnen ook prima alleen zitten.
In de natuur trekken ze ook niet met elkaar op of zo.
Als je er twee of meer samen zet, doe dat dan met volwassen dieren en zet nooit meer dan 1 man in een terrarium.
Zorg dan ook dat ze genoeg ruimte hebben en voldoende schuilmogelijkheden.
Ik heb mijn vrouwen per twee zitten in een bak van 60 breed, 45 diep en 90 hoog met veel klim/schuilmogelijkheden (grote echte plant(en) met grote baderen, kurkstam, lianen en takken en nog een nep hangplant en kokosnoten.
Mannen zitten alleen in een 45x45x60 hoog, en dat vind ik persoonlijk het minimale voor 1 volwassen dier. ( er zijn ook mensen die er koppeltjes in houden.)

Nogmaals groeten, Sabrina
Geckogek

Keer terug naar Algemeen