Dreamgeckos.com

Eitjes komen niet uit :(

verslagen en foto's van nakweek

Re: Eitjes komen niet uit :(

Berichtdoor thomasd97 » wo 01 okt 2014, 15:21

Hallo,

Inmiddels is het zo goed als 1 maand geleden dat de eitjes gelegd zijn. 3/4 hebben het niet overleefd.
Het laatste eitje is nog steeds goed van vorm en wit en ziet er helemaal goed uit.
Als ik echter door het eitje heen schijn zit ik een lichtere cirkel met daar omheen een wat donkere cirkel van bloedvaten denk ik.
Het is alleen zo dat dit al een tijdje hetzelfde is en ik zie er niet meer dan dat in zitten.
Is het normaal dat je na een maand alleen nog steeds bloedvaten ziet of hoort er dan meer te zitten?
Alvast bedankt

Thomas
gr. Thomas

In mijn bezit:
2.1 Correlophus Ciliatus

In mijn broertjes bezit
0.1 Correlophus Ciliatus
thomasd97

Berichtdoor jootje41 » wo 01 okt 2014, 18:40

je zou dan denken dat het embryo is gestopt met groeien. heb ik met luipeneitjes ook wel eens gehad :( balen joh!
1.0 tremper albino
0.3 wildkleur
0.1 hypo TUG snow
0.2 hypo TUG snow het tremper albino
0.3 wildkleur het tremper albino
0.0.1 wildkleur het tremper albino
0.0.2 hypo het tremper
0.0.4 hypo TUG snow het tremper albino
0.0.3 phantom
0.0.3 tug snow het tremper
0.0.1 tremper albino

https://www.facebook.com/pages/TUGs-and-phantoms/314399778737056
jootje41

Naam: Voor & Achternaam

Berichtdoor thomasd97 » wo 01 okt 2014, 19:10

O, vervelend... ik hou het wel voor de zekerheid omdat het er nog steeds goed uit ziet aan de buitenkant
gr. Thomas

In mijn bezit:
2.1 Correlophus Ciliatus

In mijn broertjes bezit
0.1 Correlophus Ciliatus
thomasd97

Berichtdoor jootje41 » wo 01 okt 2014, 20:59

thomasd97 schreef:O, vervelend... ik hou het wel voor de zekerheid omdat het er nog steeds goed uit ziet aan de buitenkant

ja dat moet je zowiezo doen ;)
gewoon over een weekje nog eens kijken of de rode plek gegroeid is, en zolang het ei goed is gewoon laten liggen ;)
1.0 tremper albino
0.3 wildkleur
0.1 hypo TUG snow
0.2 hypo TUG snow het tremper albino
0.3 wildkleur het tremper albino
0.0.1 wildkleur het tremper albino
0.0.2 hypo het tremper
0.0.4 hypo TUG snow het tremper albino
0.0.3 phantom
0.0.3 tug snow het tremper
0.0.1 tremper albino

https://www.facebook.com/pages/TUGs-and-phantoms/314399778737056
jootje41

Berichtdoor Kirsten » di 24 maart 2015, 16:36

als de eitjes na een maand zo'n beetje invallen en gaan schimmelen kun je ervanuitgaan dat ze niet bevrucht waren. Als ze geel worden/zijn zijn ze ook onbevrucht. Wij laten eieren ook al zijn ze beschimmeld vrij lang liggen. Het kan namelijk prima zijn dat ze alsnog uitkomen maar als ze ook invallen gooi ik ze meestal wel weg. Vermuciliet raad ik niet aan i.v.m. dat wij hier slechte ervaringen mee hebben en las laatst ook het volgende artikel:
http://bamboozoo.weebly.com/health-warn ... eders.html

Als je dieren constant onbevruchtte eieren leggen kan het zijn dat je man/vrouw combi gewoon niet klikt, dit gebeurd niet veel bij wimpergekko's maar wij hebben ook wel eens een combo gehad waar gewoon niets gebeurde "tussen de lakens".

mochten je eieren continue slecht blijven worden ondanks dat ze wel bevrucht zijn kan het zijn dat je jongen in een heel vroeg stadium sterven in het ei omdat ze bijv. niet genoeg goede voedingsstoffen in het ei hebben, dit heeft weer te maken met de voeding die de ouders en dan voornamelijk de vrouw krijgt...
Kirsten

Berichtdoor thomasd97 » do 26 maart 2015, 17:09

Oké bedankt. Ik ga het dit jaar weer aankijken. De vrouwtjes zijn goed op gewicht naar mijn mening (43 en 48 gram) en ze krijgen hoofdzakelijk Clark's Gecko Diet (vorig jaar nog Crested Gecko Diet), dus dat zou geen problemen hoeven leveren, als het goed is.

Wat betreft het invallen en schimmelen, dat heb ik inderdaad gemerkt, alleen het laatste ei wat ik had, had duidelijk een ringvormige plek als ik er doorheen scheen met een lampje. Ze zijn natuurlijk nu ook weer een jaartje ouder, waar ze vorig jaar bijna 2 jaar waren, zijn ze nu al bijna 3, misschien dat dat ook iets scheelt.

Maar zal ik dan de koppels omdraaien?

Gr. Thomas
gr. Thomas

In mijn bezit:
2.1 Correlophus Ciliatus

In mijn broertjes bezit
0.1 Correlophus Ciliatus
thomasd97

Berichtdoor Kirsten » za 28 maart 2015, 19:31

Als de eieren allemaal onbevrucht waren zou ik de koppels eens omdraaien of evt een man vervangen voor een andere man. Als de eieren wel bevrucht waren zou ik ze gewoon weer samen zetten en kijken hoe het komend seizoen gaat. Dikke kans dat omdat het het eerste jaar was voor de vrouwtjes de eieren daarom niet zo goed waren.
Kirsten

Berichtdoor thomasd97 » di 14 apr 2015, 18:00

Haha oké, ik was van plan om het volgende week te doen, maar vind nu ineens voor het eerst echt duidelijk bevruchte eitjes in het terrarium van de vrouwtjes, 1 van de dames heeft het sperma dus een halfjaar bewaard!
Een duidelijke rode cirkel is te zien en de eitjes zijn veel ronder in tegenstelling tot de langwerpige eitjes van vorig jaar, maar ik ben er niet op voorbereid, dus heb nu geen broedsubstraat.
Moet ik ze tot morgen in de spagnum laten liggen of de droge hatchrite vochtig maken en ze voor nu daarin stoppen? als ik ze in het spagnum hou, moet ik dan het spagnum bovenop de eitjes verwijderen of laten liggen?

Met vriendelijke groet,

Thomas
gr. Thomas

In mijn bezit:
2.1 Correlophus Ciliatus

In mijn broertjes bezit
0.1 Correlophus Ciliatus
thomasd97

Berichtdoor thomasd97 » zo 02 aug 2015, 15:28

Jaja, lang wachten loont, want er zijn inmiddels al 4 eitjes uitgekomen! Zien er allemaal gezond uit en ze zijn prachtig! (al zeg ik het zelf)
Hierbij een foto van de oudste van het stel, gisteren gemaakt. Grappig is dat zijn/haar broertje er totaal anders uitziet en de andere 2 uit het 2e legsel juist meer op hem/haar lijken.
Afbeelding
thomasd97

Vorige

Keer terug naar Nakweek