Dreamgeckos.com

agressieve tropiocolotes steudneri

Re: agressieve troij was met de steurdneriespiocolotes steud

Berichtdoor jean_s » do 02 aug 2012, 10:51

Sandra D. schreef:hier hetzelfde euvel hoor. Met een nieuw mannetje, het begon na een paar dagen, ik zag dat hij steeds andere aanviel, en bijten..overal, staart poot of recht in het gezicht.Het mannetje eruit gehaald, daarna begon een vrouwtje steeds een ander vrouwtje aan te vallen, het vrouwtje dat aanviel is het enige vrouwtje dat eitjes legt ze draagt nu het 4de eitje. Ze heeft 1 vrouwtje zo gepakt dat deze haar gehele staart los heeft gelaten.(dit gebeurde gisteren) Dat vrouwtje zonder staart zit nu apart. Het agressieve mannetje heb ik na een paar weken alleen weer teruggezet, deze viel meteen het staartloze vrouwtje aan, voordat ze dus apart zat....enfin..een heel verhaal dat erop neer komt dat ik erg blij was met de steudneri maar nu weet ik niet zo goed wat ik ermee aan moet. De terra is 50 breed 30 hoog en 30 diep. Heeft een achterwand waar ze op kunnen klimmen, voldoende schuilmogelijkheden door de hele bak heen. Ze krijgen om de dag eten. uv lamp warmte lamp en voor de nacht warmtemat.3 mannen, (waarvan 1 nog jong vermoed ik vanwege de grootte,) 4 vrouwtjes. Ze komen uit 2 aankopen, het vrouwtje had ik eerder dan het mannetje, het staartloze vrouwtje komt uit de koop van het mannetje.
Iemand nog ideen??Of ervaringen?

Net nog even gekeken en liggen ze met 4 stuks bij elkaar incl vrouw en man die zo aangevallen hebben.

ps vrouwtje viel ook andere mannen aan maar denk dat dat te maken had met het niet willen paren.

ok dus ik ben niet alleen. bij mij komen ze ook uit twee verschillende aankopen maar ze deden het ervoor ook al. hier heb ik nog wel geen eitjes of duidelijk zwangere gecko's gezien.
Groeten,

Jan

Afbeelding
jean_s

Re: agressieve tropiocolotes steudneri

Berichtdoor jean_s » di 14 aug 2012, 09:04

Ik ben ze aan het verzetten omdat dit terrarium niet 100% fruitvliegjes dicht was en heb ze nu nog eens deftig kunnen tellen. Het zijn er nu nog 5. Deze doen precies wel niets meer tegen elkaar.
Groeten,

Jan

Afbeelding
jean_s

Berichtdoor jean_s » di 14 aug 2012, 09:16

jean_s schreef:Ik ben ze aan het verzetten omdat dit terrarium niet 100% fruitvliegjes dicht was en heb ze nu nog eens deftig kunnen tellen. Het zijn er nu nog 5. Deze doen precies wel niets meer tegen elkaar.

Het zijn er nog 6! er is er net een van achter de kurk achterwand gekropen. :Cool
Groeten,

Jan

Afbeelding
jean_s

Berichtdoor tryagain » zo 31 dec 2017, 15:59

sorry my dutch is too bad, just to say I have come across others who find this sort agressive, a man on youtube had terrible problems with them, I was thinking of trying them but not now!
tryagain

Naam: Voor & Achternaam

Vorige

Keer terug naar Algemeen