Dreamgeckos.com

S. Petrii tweede gekko erbij zetten

S. Petrii tweede gekko erbij zetten

Berichtdoor Felixl50 » di 29 jul 2014, 09:55

Hallo

Ik heb al van december een Stenodactylus Petrii.
Ze (denk ik toch, als het geen hij is) zit nu in een eigenlijk te kleine faunabox, en krijgt een van de dagen het aquarium van mijn oma, dat ongeveer 45x30x30 is denk ik.
Ik vroeg me af of het mogelijk is om er nog eentje bij te zetten, omdat ik op veel websites heb gelezen dat je ze het beste houdt in een groepje.
En zo ja, waar kan ik er eentje vinden? want het is blijkbaar niet echt een veel voorkomende soort in dierenwinkels.

Alvast bedankt, Felix
Felix Luyckx, 14 jaar
Felixl50

Naam: Voor & Achternaam

Re: S. Petrii tweede gekko erbij zetten

Berichtdoor Tamara & Kevin » di 29 jul 2014, 13:30

Hey Felix, ja je kan er gerust nog een of 2 bijzetten hoor. Ze voelen zich inderdaad prettiger in een klein groepje.
Voor je dat gaat doen is het wel belangrijk dat je ze eerst een beetje groter huisvest dan, en dat je zeker weet of het een mannetje of een vrouwtje is, en ook van die wat je er bij wil gaan zetten. 2 mannetjes zouden wel eens durven vechten.

Je vind ze inderdaad niet zo makkelijk, maar ze zijn er wel hoor.
Best is dat je misschien eens een beurs bezoekt, en hier op het forum misschien een advertentie plaatst dat je er zoekt, misschien kan hier iemand jou al wel helpen.

Succes!
Tamara & Kevin
Global Moderator

Berichtdoor Felixl50 » di 29 jul 2014, 23:34

Hallo

Ik ga morgen naar Amfibia in Kontich, ze hebben er nog zitten!
Ik heb de nieuwe bak vandaag afgemeten en het was 58cm breed, 35cm hoog en 30cm diep, moet toch groot genoeg zijn.
Bedankt!
Felix Luyckx, 14 jaar
Felixl50

Berichtdoor Felixl50 » wo 30 jul 2014, 14:09

En ik ben trouwens vrij zeker dat het een mannetje is, aangezien er een verdikking is aan de staart.
Maar een mannetje bij een mannetje gaat niet, dus zou ik er een vrouwtje bij kunnen zetten, maar ik ben helemaal niet ervaren en voorzien om eitjes en dan kleintjes groot te brengen. Dit wil ik dus ook niet... Een tweede gekko nemen gaat niet?
Felix Luyckx, 14 jaar
Felixl50

Berichtdoor Tamara & Kevin » ma 04 aug 2014, 00:03

Je zou eventueel de eitjes ook gewoon kunnen doorprikken met een speld en weg gooien en dan heb je geen problemen, maar dit mag je enkel doen als ze maar heel pas gelegd zijn.., anders gaat het kleintje zich ontwikkelen en dan word het zielig natuurlijk.

Moest je er toch een vrouwtje willen bijzetten en er komen eitjes van dan heb je in principe niet zoveel nodig om ze uit te broeden en op te kweken dan een zakje vermiculiet, wat plastiek bakjes voor de eitjes en iets grotere om de jongen in op te kweken en dan ben je klaar, de ervaring daar helpen de mensen hier op het forum je wel mee.., maar dat moet je natuurlijk voor jezelf uitmaken want niet iedereen heeft er zin in hè. ;)

Steno's zijn trouwens ( in tegenstelling tot wat we hierboven hebben gezegd ) een van de weinige gekko's waarvan je wel 2 mannen kan samen houden, maar dan moet je er ook wel vrouwtjes bijzetten zodat ze niet de hele tijd alleen maar op elkaar zitten te kijken maar hun aandacht op iets anders gericht is zeg maar, best 2 vrouwtjes per man nemen dan en zorgen voor voldoende ruimte en schuilplaatsen natuurlijk.
Tamara & Kevin
Global Moderator

Berichtdoor Felixl50 » zo 14 sep 2014, 09:19

Ik heb sinds gisteren een tweede gekko erbij gezet, een vrouwtje om bij mijn mannetje te zetten.
Ze hebben elkaar nog niet echt gezien denk ik omdat mijn eerste gekko sinds hij in het nieuwe grotere terrarium zit heel weinig uit zijn schuilplaats komt, maar ze hebben wel door dat er iets aan de hand is volgens mij.
Ik ben blij dat ik het gedaan heb, en ik zal inderdaad dan de eitjes doorprikken. Maar ik hou ze wel bij.
Bedankt
Felix Luyckx, 14 jaar
Felixl50

Keer terug naar Algemeen