Dreamgeckos.com

Stheno's houden

Stheno's houden

Berichtdoor Elsie » do 11 dec 2014, 13:56

Hey, ik mis mijn luipaardgekko's van thuis zo hard dat ik eraan denk om enkele stheno's te nemen op kot.
Ik heb een bakje gevonden van 49x29x28 wat me wel voldoende lijkt. Hoeveel kunnen er hier in?
En dan had ik nog een vraagje over het eten: hoe vaak per week moet je zo'n kleintjes voederen en kunnen ze een weekendje zonder eten?
0.4.0. Eublepharis macularius
Elsie

Naam: Voor & Achternaam:

Re: Stheno's houden

Berichtdoor Jewel » do 11 dec 2014, 17:14

Ik ga binnenkort mijn stheno's misschien ook op kot zetten (als ik er 1 heb gevonden, ben nog maar net op zoek haha). Zelf heb ik er 6 in een terrarium van 50x50x50, ze liggen vaak bij elkaar, maar dit is toch het maximum voor deze maat. Dus voor de maat die jij noemde zou ik voor 3 of 4 gaan (maximum), tenminste als je er voldoende schuilplaatsen in maakt.

En over het voederen, ga je direct voor volwassenen of echt nog jonge dieren? Ik geef mijn volwassen dieren 3 à 4 keer per week eten, en om een idee te hebben van hoeveel krekels per voedingsbeurt reken je er (ongeveer) 5 per dier. Als het om volwassen dieren gaan kan een weekendje zonder eten dus perfect. Probeer wel elke avond of eventueel om de avond licht te sproeien, maar ook dit kan niet zo heel veel kwaad moest je het 2 dagen overslagen.
4.3.3 Eublepharis Macularius
6.8.0 Stenodactylus Sthenodactylus
2.4.0 Stenodactylus Petrii
1.3.0 Cyrtopodion Scaber
1.1.0 Cyrtodactylus Peguensis
1.0.0 Underwoodisaurus Milii

RIP Taco † 10-01-2014
RIP Nephthys † 13-02-2015
RIP Galaxy †
Jewel

Naam: Dana Ceulemans

Keer terug naar Algemeen