Hallo,
Ik zou graag een nieuw huisdier willen en tijdens mijn zoektocht kwam ik steno's tegen. Ze lijken me hele leuke en interessante huisdieren, maar ik wil graag zeker weten of ze bij mij thuis goed terecht zullen komen. Ik heb hier al het een en ander gelezen, maar ik heb nog wel een paar vraagjes:
Hoe groot moet een terrarium zijn?
Ik heb een lege plank in de kast van 75x25x35. Eventueel kan ik de hoogte nog aanpassen. Ik zou de oppervlakte kunnen vergroten door verhogingen aan te brengen
Klopt het dat deze dieren het best in groepen gehuisvest kunnen worden? En hoe groot moet zo'n groep dan zijn? Is het mogelijk om enkel vrouwtjes te nemen?
Ik wil namelijk liever geen jongen en het moeten er ook niet te veel zijn.
Kunnen ze goed samen met andere huisdieren?
Ik heb twee huiskatten, waarvan 1 een echte jager. Zouden gekko's stress ondervinden van de aanwezigheid van de katten? Ik ben van plan ze in de woonkamer te zetten, dus ze hebben wel regelmatig contact met elkaar
Hoeveel tijd per week ben je ongeveer kwijt aan de verzorging?
Ik begrijp dat je tijd moet investeren als je een huisdier neemt, maar ik heb al twee katten en een drukke studie, dus uren per met die dieren in de weer zijn week lukt mij simpelweg niet.
En tot slot, ik vind ze er echt ontzettend schattig uitzien, maar ik wil geen aandachtsbehoevende huisdieren. Daarmee bedoel ik dat de katten een aai echt nodig hebben omdat ze anders wegkwijnen. Voor zover ik begrepen hebben hebben gekko's daar juist géén behoefte aan?
Ik zou graag een beestje erbij willen, maar het is geen must. Als ik ze niet kan bieden wat ze nodig hebben dan gaat het over.
Alsvast bedankt!