Dreamgeckos.com

Roger's Blog

Re: Roger's Blog

Berichtdoor roger » di 18 dec 2012, 20:19

Vandaag mn nieuwe verlichting voor het 2013 seizoen getest. Wat een zee van licht! Lucky reptile bright light 50 watt.

Afbeelding

Gr. Roger
2.2 Strophurus Ciliaris
1.2 Strophurus Wellingtonae
1.2 Strophurus Taenicauda
2.4 Diplodactylus Pulcher
1.2 Diplodactylus Granariensis granariensis
2.3 Diplodactylus Galeatus
1.1 Diplodactylus Tesselatus
1.2 Nephrurus Vertebralis
1.3 Nephrurus Delaeni
1.1.1 Saltuarius Wyberba
1.1 Pachydactylus Rugosus
1.1 Pachydactylus Vanzylii
roger
Moderator

Berichtdoor Daniel » di 18 dec 2012, 20:48

Netjes
Groeten Daniel

Like mijn FB-pagina en blijf op de hoogte;
http://www.facebook.com/BigdReptiles
Daniel

Berichtdoor Swenney » di 18 dec 2012, 20:55

Echt propertjes die nieuwe lampen !
1.0.0 Phelsuma Madagascariensis
Swenney

Berichtdoor roger » ma 22 apr 2013, 09:34

Even tijd voor een info update.

Heb er voor gekozen om voorlopig verder te gaan met de volgende 6 soorten: D.Galeatus, D.Pulcher, D.Granariensis, S Ciliaris, S.Taenicauda, en S.Spinigerus. Deze maatregel is genomen omdat het na de winterrust blijkt dat er enorm veel Nk van deze groepen af zal komen en zelf niet om wil komen in het werk. Als je immers op de ideale manier voor de jongen wil zorgen, kweek je ze enkel op, en dat is nou eenmaal een hoop werk, tijd en ruimte. Ik heb er dus voor gekozen om mijn Uroplatussen weg te doen. Wel een beetje met pijn, maar toch denk ik de juiste keuze.

Na de winterrust die ik mijn aussies heb gegeven van 15 november tot 15 januari, heb ik de temperaturen en daglengtes weer opgeschroeft naar normaal nivo. Al snel begonnen de dieren weer te eten, en ook spoedig volgden de paringen. De eerste eileg liet iets langer op zich wachten. Ongeveer 5 weken na het omhoog brengen van de temperatuur. Maar nu ze bezig zijn lijkt het zaakje niet meer te stoppen. Alle soorten met uitzondering van mijn nog te jonge galeatus hebben inmiddels flink hun best gedaan. Sommige gaan zelfs zo hard dat ik eraan twijfel of het niet beter is om ze in het midden van het jaar nog een pauze te geven. Twijfel er echter wel aan of dit de vrouwtjes zal stoppen om meer eitjes aan te maken.
Nu zien ze er allemaal nog uitstekend uit, en hoop dat zo te houden door meer minerall en vital te gebruiken als ik tijdens de opkweek heb gedaan, en daarnaast extra veel en gevarieerd te voeren.

Het lanzo herp BP rack dat ik afgelopen jaar heb gekocht, bevalt uitstekend, en ben daarom ook van plan om dit jaar nog 2 stuks daarvan deze kant op te laten komen.
2.2 Strophurus Ciliaris
1.3 Nephrurus Delaeni
1.1.1 Saltuarius Wyberba
roger
Moderator

Berichtdoor roger » di 15 okt 2013, 09:54

Heb een tijdje niks erbij geschreven, maar nu aan het einde van het 2013 seizoen leek het me weer eens tijd om te updaten. Het was een goed jaar voor mij en mijn dieren. Er zijn ongeveer 70 nkjes succesvol uitgekomen, en ook mooi opgegroeid. Enkel met Ciliaris heb ik in het begin wat pech gehad. De jonkies ontwikkelden wel in het ei, maar kwamen er niet uit. Maar na een aantal geflopte legsels, bleken deze problemen ineens voorbij. De laatste 6 ciliarisjes zijn dus wel goed uit het ei gekomen, en ze groeien ook prima. Pulcher had ik 12 baby's, Granariensis 21, taenicauda 20, en spinigerus 13. Op dit moment is de broedstoof bijna leeg. Er ligt enkel nog 1 ciliaris ei, en 1 Galeatus legsel in.

Ik ben op 1 oktober begonnen met het aantal lichturen af te bouwen van 13 naar 8 uren per dag. Op dit moment zit ik nog op 10 uur licht per dag, en rond 1 november zal 8 uur bereikt zijn. Dan zal het gehele licht in de terrariums van de ouderdieren worden uitgeschakeld, en ze zullen alleen nog het verschil tussen dag en nacht ervaren door het licht in de kamer. De racks met jonge dieren zal wel door verwarmd worden, zodat deze kunnen doorgroeien. Ik zal dit 2 maanden op deze manier blijven doen, omdat het toch wel een inspannend seizoen is geweest voor de vrouwen, en deze op deze manier tot rust kunnen komen. Alle vrouwen zitten nu enkel in een terrarium of rack. 1 januari begin ik weer met opbouwen, en 15 januari zullen de mannen weer worden samen gezet met de vrouwen.

Op de laatste Hamm beurs heb ik mijn S.Spinigerus verkocht, en deze vervangen door een koppel S.Wellingtonae NK 2012 dat ik van Nils heb gekocht. Ik heb dit zo moeten doen omdat ik gelimiteerde aantal terrariums heb voor arboreal gekko soorten. En de keuze tussen spinigerus en Wellingtonae is dan niet zo heel moeilijk. Verder heb ik nog 0.0.4 Pachydactylus Rugosus aan mijn collectie toegevoegd. Deze groeien erg lekker en hopelijk heb ik een beetje mazzel met hun geslachten.
2.2 Strophurus Ciliaris
1.3 Nephrurus Delaeni
1.1.1 Saltuarius Wyberba
roger
Moderator

Berichtdoor jean_s » di 15 okt 2013, 15:36

Leuk om te lezen dat je een goed jaar hebt gehad. Krijgen de ouderdieren bij jou enkel verwarming door verlichting? Want dan hebben ze gedurende die twee maanden totaal geen verwarming en zitten ze dus op 'kamertemperatuur'. Is dit voor alle australische soorten te doen?
Groeten,

Jan

Afbeelding
jean_s

Berichtdoor roger » di 15 okt 2013, 20:13

Ik gebruik ook bodemverwarming bij de diplos. Maar ook deze gaat uit tijdens de 2 wintermaanden. Gedurende de 2 wintermaanden gaat dus alles uit bij de ouderdieren. Kamertempratuur is dan ongeveer 20 graden overdag, en 18 snachts. Prima te doen voor de dieren. Mag zelfs nog koeler tot een graad of 15 a 16 snachts.
2.2 Strophurus Ciliaris
1.3 Nephrurus Delaeni
1.1.1 Saltuarius Wyberba
roger
Moderator

Berichtdoor mrhein » di 25 aug 2015, 18:08

Hi Roger

I see that you are a breeder of Diplodactylus g. rex

do you come to Hamm reptile show occansily ? im very interrested in obtaning a pair :- )
mrhein

Naam: Voor & Achternaam:

Berichtdoor Tamara & Kevin » di 25 aug 2015, 19:58

mrhein schreef:Hi Roger

I see that you are a breeder of Diplodactylus g. rex

do you come to Hamm reptile show occansily ? im very interrested in obtaning a pair :- )

Hello, and welcome to our Forum. :)

Can you please introduce yourself briefly as well ? You can do that here...
viewforum.php?f=9

Thanks in advance.
Tamara & Kevin
Global Moderator

Naam: Voor & Achternaam

Vorige

Keer terug naar Blogs