Dreamgeckos.com

Nieuw en wil veel info voor aanschaf

hier dient iedereen zich voor te stellen

Nieuw en wil veel info voor aanschaf

Berichtdoor Lioontje17 » ma 21 sep 2015, 18:36

Hallo iedereen.
Ik ben nieuw hier en op zoek naar meer info over de aanschaf van gekkos. Ik kan op internet wel wat vonden maar daarmee ben ik nog niet genoeg geholpen vind ik.
Ik ben namelijk van mening je eerst heel goed in te lezen voordat k iets aan wil schaffen.
Ik begin blanco. Heb het volgende opgezocht:
Een luipaardgekko of gouden gekko lijken me het leuks.
Kunnen deze individueel gehouden worden of moeten ze in koppels?
Terrarium? Waar te koop? Welke afmetingen en wat is er nodig voor inrichting. Als ik het goed begrijp hb je voor de nacht een warmtemat nodig en voor overdag een lamp. Is dat genoeg verwarming. En wat gebruik je als bode soms.lees ik zand, soms weer stenen.
Is er iemand die mij van voor naar achter kan opschrijven wat ik allemaal nodig heb?
Alvast bedankt!
Lioontje17

Naam: Voor & Achternaam

Re: Nieuw en wil veel info voor aanschaf

Berichtdoor Tamara & Kevin » di 22 sep 2015, 00:56

Welkom op het GekkoForum.

Je zou er eerst moeten zien uit te raken welke soort je graag wil houden, de 2 die je opnoemt zijn beide voor een beginner goed haalbaar, maar er zijn grote verschillen in wat ze juist nodig hebben om ze op een verantwoorde mannier te houden en te verzorgen.

Gouden gekko's komen uit natte en luipaardgekko's uit droge gebieden bijvoorbeeld, ook is de ene een boombewoner en de andere een grondbewoner, ze hebben dus ook elk een ander model terrarium nodig, de gouden gekko een bak met een aanzienlijke hoogte, de luipaardgekko een bak met een groter grondoppervlak.

Je kan gekko's altijd zonder probleem alleen houden , maar afhankelijk van de soort hangt het er ook weer vanaf of ze samen kunnen, of in een groep, of enkel een paar dagen om te kweken, of enkel in het kweekseizoen en in de winter apart, en ga zo maar door...

Best eerst dus effe goed uitzoeken welke soort je juist wil gaan houden , gelukkig zit je dan hier wel op de juiste plaats. ;)
Tamara & Kevin
Global Moderator

Re: Nieuw en wil veel info voor aanschaf

Berichtdoor Lioontje17 » di 22 sep 2015, 12:03

kijk! handige info!
ik denk dat een luipaard gekko voor mij dan toch de beste keus is.
over het beestje zelf is gelukkig veel te vinden, maar over een terrarium hierover niet zo veel.
wat ik tot nu toe kan vinden is:
ongeveer een terrarium van 60x40x40 of 80x40x40, ik denk erover om maar 1 exemplaat aan te willen schaffen.
maar over de inrichting wordt veel tegengesproken, de een zegt dat luipaardgekko's weinig tot niet klimmen, de ander weer wel? dus dat verward me.
verder hoor ik verschillende verhalen over het zand op de bodem, speelzand, geen zand, stenen? misschien zijn er mensen die eens wat foto's kunnen plaatsen van hun terraria voor luipaardgekko's? of ergens hier op het forum.
verder heel erg bedankt voor deze beginnende info. mijn plan om een gekko te komen duurt nog wel een paar maanden, ook omdat ik me zeer goed in wil lezen!
Lioontje17

Keer terug naar Voorstellen